اجتماعیسیاسی

نامزد ریاست جمهوری قبل از ادعا تحقیق کند

همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران که در روز گذشته مورد توجه یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری قرار گرفت، این نامزد ریاست جمهوری ادعا کرد که میزان حاشیه نشینی در همدان از 7000 به 70 هزار نفر رسیده است که موجب برهم زدن بافت شهری و توسعه این شهر شده است.

به گزارش همدان‌آنلاین، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در آخرین مناظره خود در رابطه با زوال توسعه و افزایش حاشینه نشینی در همدان ابراز نگرانی کرد که پس از ارائه آمار، این موضوع موجب اعتراض بسیاری از مسئولان همدانی شد که معتقدند این آمار موثق نیست.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی امور اداری شورای اسلامی شهر همدان در واکنش به اظهارات یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری مبنی بر افزایش حاشیه‌نشینی در این شهر آن را تکذیب کرد و گفت: کاندیدها بهتر از قبل از هر ادعا کمی تحقیق و جست‌وجو کنند.

علی فتحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مطرح کرد: این آمار که حاشیه‌نشینی در همدان از هفت هزار به هفتاد هزار رسیده واقعیت ندارد و بهتر است بگویند که این آمار را از کجا و چه منبعی به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر همدان دارای 17 منطقه است که برخی از مناطق آن مانند حصار قدمت 600 ساله دارد و نمی‌توان گفت که این مناطق حاشیه هستند.

فتحی با اشاره به اینکه در این چند سال نه تنها افزایشی نداشته‌ایم بلکه این آمار تثبیت شده است عنوان کرد: در چند سال گذشته اگر اغراق نشود می‌توان گفت که حتی 10 خانه هم در این مناطق ساخته نشده است.

وی عنوان کرد: در دوره‌ی چهارساله شورا نیز در این مناطق اقدامات قابل توجهی از جمله ساخت پارک و امکانات چشمگیر دیگری انجام شده است.

این عضو شورای شهر در پایان با تأکید بر اینکه این ادعا واقعیت ندارد ضمن تکذیب آن اظهار کرد:  بهتر است از واژه‌ی کم برخوردار در مقابل حاشیه‌ استفاده کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن