سیاسی

ادعاهایتان ثابت نشود، اقامه دعوی می‌کنیم

فرماندار همدان در رابطه با حاشیه‌های ایجاد شده در راستای اعتراض برخی از نامزدهای بازمانده از شورای شهر، گفت: این دسته از کاندیداها درحال فرافکنی بوده و مستندات قانونی برای اثبات ادعاهای خود ندارند.

محمدعلی محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید بر اینکه نامزدهای معترض باید با مدارک قابل استناد ادعاهای خود مبنی بر دستکاری در آرا را ثابت کنند، مطرح کرد: درصورتی که هریک از کاندیداهای معترض در رابطه با ادعای خود مستندات و مدارک محکم نداشته و نتوانند ادعای خود را ثابت کنند، بدون شک فرمانداری در اسرع وقت علیه آنان اقامه دعوی خواهد کرد چراکه موضوع طرح شده امری خلاف واقع است.

وی با اشاره به اینکه برخی از نامزدها در فضای مجازی و حقیقی صحبت‌هایی تحت عنوان کاهش چشمگیر آرای خود پس از اتمام رای گیری در مقایسه با زمان برگزاری انتخابات مطرح کرده‌اند، افزود: لازم به ذکر است رای گیری شورای شهر در همدان تماما الکترونیک بوده و از این رو به هیچ وجه شخصی توانایی مشاهده آرا را ندارند؛ همچنین شایان ذکر است به دلیل الکترونیکی بودن انتخابات شورا، به هیچ عنوان دخل و تصرفی توسط هیچ نهادی صورت نگرفته است.

محمدی افزود: در صورتی که نامزدی ادعا دارد که از تعداد آرای خود به هنگام رای گیری مطلع است، جدای از نداشتن مدارک قابل استناد این موضوع خود تخلف بوده و نیازمند پیگیری قانونی است؛ چراکه هیچ شخصی حتی عوامل اجرایی انتخابات نیز اجازه مشاهده آرای مردمی در زمان رای گیری را ندارند.

فرماندار همدان با تاکید براینکه هر نامزد معترض 48 ساعت پس از انتخابات اجازه ثبت اعتراض دارد، عنوان کرد: 3 الی 4 روز پس از انتخابات نیز هیئت اجرایی نظارت بر انتخابات وظیفه رسیدگی به اعتراضات را دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن