اجتماعی

تاخت و تاز اعتیاد و خواب خوش شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر

/به مناسبت روزجهانی مبارزه با مواد مخدر/

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از نبود اطلاعات و آمار رسمی و دقیق از وضعیت اعتباد دربین بانوان و نوجوانان زیر 18 سال به‌ویژه قشر دانش‌آموز همدانی، خبرداد.

حمزه عبدکوند در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه به‌دلیل عدم انجام مطالعات موردی و پژوهش‌های مربوطه، آمار رسمی و دقیقی از وضعیت اعتیاد در بین زنان و نوجوانان زیر 18 سال در استان وجود ندارد، مطرح کرد: علی‌رغم اعلام آمادگی این نهاد، تاکنون بخش خصوصی، فرهنگی و دانشگاهی برای انجام پژوهشات مربوطه حاضر نشده و فعالیتی را آغاز نکرده‌‌اند.

وی ادامه داد: شایان ذکر است که طرح‌های پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مربوطه در کنار حمایت‌های این نهاد، می‌تواند کمک‌های زیادی را برای دست یابی به اطلاعات موردی و پژوهش‌های علمی و دقیق در حوزه اعتیاد بانوان و نوجوانان به‌ویژه دانش‌آموزان همدانی به ما داشته باشند.

وی با اشاره به نبود مرکز ترک اعتیاد ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان در استان، عنوان کرد: نبود چنین مرکزی نیز خود عاملی مهم برای شناسایی رسمی و جمع‌آوری اطلاعات دقیق در رابطه با وضعیت اعتیاد در بین نوجوانان است؛ لازم به ذکر است تنها اقدام صورت گرفته در حوزه اعتیاد دانش‌آموزان که بیشترین درصد گروه در معرض خطر اعتیاد را به خود اختصاص داده‌ قرار می‌گیرند، ارسال سفیران فرهنگی به مدارس و آموزش و ارائه نکات پیشگیرانه لازم  و درنهایت آگاهی رسانی برای این قشر از جامعه است.

عبدکوند وضعیت اعتیاد در حوزه بانوان در استان را نسبت به سایر نقاط کشور مطلوب تر و افزود: علی‌رغم نبود اطلاعات آماری دقیق و مطالعات موردی، باید گفت که براساس اخبار و مشاهدات میدانی، شرایط اعتیاد بانوان در استان همدان مطلوب تر از سایر مناطق کشور بوده و آمار قابل توجهی را به خود اختصاص نمی‌دهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن