اجتماعی

برخورد با تبعیض و فساد، اولویت کاری شهرداری ملایر

شهردار ملایر با بیان اینکه در ابتدای دوره شورای پنجم جهت اهداف تعریف شده رسالت شهرداری ها، دو هدف مهم توسعه شهری و ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان را سرلوحه کار خود قرار دادم، گفت: شایسته سالاری، تخصص گرایی و برخورد با تبعیض و فساد، اولویت کاری این دوره شهرداری بود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حسین بابائی یک شنبه 14 تیر ماه، در نشست خبری به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها در جمع خبرنگاران، افزود: سعی کردم در دوره تصدی خود در راستای مبارزه با فساد و مفسد قدم بردارم، به همین منظور با کسانی که به “شهرداری” به شکل جایگاهی برای رسیدن به مطامع خود نگاه می کردند، برخورد کردم.

وی با بیان ایتکه شهرداری جایی است که امکان رانت درش وجود دارد، گفت: ما برای مقابله با این معضل قدم های درون سازمانی و برون سازمانی برداشتیم و با افراد ذینفع دچار تنش شدیم.

بابائی با اشاره به اینکه با تعارض منافعی برای کسانی که در بهشت هاجر ایجاد شده بود و با بحث تبعیض در خاک سپاری ها در برخورد جدی کردیم، اظهارکرد: با توجه به اینکه زمین بهشت هاجر وقفی است نمی توانیم سفارش، رزرو و یا خرید و فروش قبر داشته باشیم، بنابراین سعی کردیم عدالت اجتماعی را در بهشت هاجر و سایر واحدها رعایت و اجرا کنیم.

این مقام مسئول به مقابله های صوت گرفته در بحث سوء استفاده هایی که از اماکن شهرداری برای رفاه برخی افراد صورت می گرفت، اشاره کرد و ادامه داد: در جمعه بازار، در بحث عوارضات و … با متخلفان و مبارزه و از بروز فساد و تبعیض جلوگیری کردیم.

■ هیچ نیروی غیرمجازی جذب نشد

شهردار ملایر در تشریح اقدامات انجام شده در بخش منابع انسانی در راستای بهبود عملکرد شهرداری با بیان اینکه در این دوره حتی یک نیروی غیرمجاز وارد شهرداری نشد، گفت: تنها در حوزه آتش نشانی طبق قانون و براساس آزمون استخدامی، جذب نیرو صورت گرفت.

بابائی با بیان اینکه در این دوره کاری بحث آموزش همکاران یک رکن اساسی برای ما بود و عدالت را در این راستا ارتقا دادیم، افزود: در این دوره ثبات مدیریتی داشتیم و ظرفیت و تخصص همکاران را در انتصاب پُست های مدیریتی رعات کردیم.

وی بر رعایت اصل شایسته سالاری، تخصص گرایی تأکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مدیران واحدهای مختلف و همکاران ما در شهرداری خانم هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دوره ما 150 نفر از پرسنل شهرداری بازنشسته شدند، ادامه داد: ما جزء معدود شهرداری های کشور هستیم که کاهش نیرو داشتیم.

وی با اشاره به اینکه با تجمیع تعدادی از انبارهای شهرداری و جایگزین کردن سرایداری به جای نگهبانی، کمبود نیروهای انسانی تا حدودی جبران شد، افزود: در بحث تأمین امکانات رفاهی پرسنل، وام های مختلفی برایشان در نظر گرفته شد و در اعطای بُن ها هیچگونه تبعیضی نداشتیم، همچنین تلاش شد پرسنل به یک میزان از امکانات رفاهی و اماکن اقامتی شهرداری بهره مند شوند.

بابائی با بیان اینکه طرح ” ترازبندی پرنسل شهرداری ” را اعمال کردیم، یادآورشد: در ابتدای تصدی بنده ماهیانه حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان به عنوان حقوق به پرسنل شهرداری ملایر پرداخت می شد، این درحالی است که اکنون ماهیانه حدود 10 میلیارد تومان حقوق و دستمزد به پرسنل پرداخت می شود و با وجود کاهش درآمد شهرداری، ما با افزایش هزینه ها مواجه بوه ایم.

وی با بیان اینکه در این دوره تبدیل منابع درآمدی آنی و مقطعی شهرداری به منابع درآمدی پایدار را داشتیم و آیتم های جدید درآمدی را تعریف کردیم، گفت: تلاش کردیم درآمدهای جاری صرف امور جاری شود و یک سری بدهی های مالی با برخی ادارات به صورت تهاتر، تسویه شد.
شهردار ملایر با اشاره به اینکه در بحث خدمات شهری، مطالعات تخصصی و مکان گزینی محل دفن زباله و ناحیه پسماند جنوب استان، انجام شد، گفت: کلیه ماشین های جمع کننده زباله به صوت روزانه کنترل می شوند و یک سری دوربین های نظارتی روی خودروها سوار کردیم.

بابائی با بیان اینکه سیستم نظارت و کنترل بر نحوه جمع آوری و زباله و پسماندها را الکترونیکی کردیم، افزود: دستگاه GPS روی ماشین های حمل زباله نصب شد.

شهردار ملایر افزود: در حوزه سد معبر و پیشگیری از تخلفات ساختمانی، کمیسیون بند 20 قانون شهرداری به منظور برخورد با مزاحمت های شهری راه اندازی شد، همچنین با کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز دارای پروانه و فاقد پروانه، برخورد قانونی داشتیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه به جداسازی کامل آب شرب از سیستم آبیاری فضای سبز شهری ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: بحث توسعه و اصلاح پارک ها مجدانه پیگیری و اجرا کردیم، همچنین جنگل کاری، بوته کاری گیاهان کم آب بر، ایجاد پارک زورآباد، تکمیل پارک چمران، پارک شقایق با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه فضای سبز رقم خورد.

وی به اجرای پروژه آبیاری تحت فشار با توجه به کمبود شدید آب و خشک شدن تعدادی از چاه های سطح شهر، اشاره کرد و گفت: در تعداد قابل توجهی از بلوارهای ملایر سیستم آبیاری تحت فشار جایگزین شد و بسیار نتیجه بخش بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن