اجتماعیسلامت و پزشکی

بیماری‌های قلبی و عروقی همچنان در صدر آمار مرگ و میر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه ادارات موظف به همکاری در ارتقای سطح خدمات به میانسالان هستند، بر لزوم ارائه گزارش کمیته‌های راهبردی سلامت سالمندان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حسین فارسی عصر چهارشنبه ۱۶ تیرماه در کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت زنان و خانواده با موضوع “نحوه پوشش خدمات به سالمندان و میانسالان و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام”،به قرار گرفتن نیمی از جمعیت این شهرستان در سنین بین ۳۰ تا ۷۰ سال، اشاره کرد.

وی تاکید کرد: سلامت این افراد به عنوان جمعیت میانسالان جامعه و نحوه ارتقای سطح خدمات برای این گروه باید مورد توجه قرار گیرد که وظیفه ادارات در این زمینه مشخص شده است.

فارسی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی همچنان در صدر آمار مرگ و میر است، خواستار ارتقای سطح خدمات و خودمراقبتی افراد در جامعه میانسالان شد و افزود: با توجه به اینکه جامعه به سرعت به سمت سالمندی پیش می‌رود، کمیته‌های زیرمجموعه کمیته راهبردی سلامت سالمندان تشکیل و هر ۱۵ روز یکبار گزارش خود را به فرمانداری ارسال کنند.

معاون فرماندار ملایر گفت: در کنار مقابله با شیوع ویروس کرونا، اقدامات لازم برای مقابله با بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام همچون تب مالت، وبا و هاری ناشی از حیوان گزیدگی باید با برنامه‌ریزی درست و واکسیناسیون به موقع دام‌ها انجام شود و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط ملزم به همکاری با مرکز بهداشت هستتد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن