سلامت و پزشکی

مسئولین تنها شعار می‌دهند

رئیس نظام پرستاری استان همدان با اشاره به بی‌توجهی مسئولان به پرداخت مطالبات به حق پرستاران، گفت: در شرایطی قرار داریم که فکر میکنیم سکوت بهترین گزینه باشد.

هادی زرینی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه با گذشت حدود ۵۰۰ روز از ورود کرونا به کشور همچنان تبدیل وضعیت، پرداخت حقوق‌های معوقه، محاسبه و واریز اضافه کار، کارانه و سایر وعده‌های مسئولین به پرستاران نامشخص باقی‌مانده است، مطرح کرد: درحال حاضر علی‌رغم تمام وعده‌های مسئولین، هیچ اتفاق خاص و ویژه‌ای در حوزه معیشت و حقوق پرستاران نیافتاده است؛ پرستاران ادعای ارث دارند و ارثشان دریافت حقوق و اختصاص زمانی برای مرخصی و ریکاوری است.

وی ادامه داد: پرستاران همدانی برخلاف سایر نیروهای دولتی که امروزه شاهد کاهش ساعات کاری آنان هستیم، ۲۴ ساعته و بدون پرداخت کوچک‌ترین اضافه کاری مشغول خدمت‌رسانی هستند.وی فعالیت پرستاران در بیمارستان‌ها با تمام توان را خطرناک دانست و افزود: فعالیت با تمام توان در آینده فرسودگی نیرو را رقم خواهد زد؛ از این رو مسئولان باید برای استراحت و زمان ریکاوری پرستاران تمهیداتی را در نظر گیرند.

رئیس نظام پرستاری استان همدان از ارسال نامه‌هایی مبنی بر پیگیری وضعیت پرستاران به نمایندگان مجلس و پیگیری مشکلات این قشر از استانداری خبرداد و تصریح کرد: پرستاران تاالان وظیفه خود را انجام داده و برادری خود را ثابت کرده‌اند؛ از این رو مسئولان باید زحمات پرستاران را ببینند و در راستای رفع مشکلات آنان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به خدمات پرستاران و حضور جمع کثیری از افراد مجرب به عنوان نیرو داوطلب در روزهای نخستین شیوع این بیماری، حالا نوبت مسئولان است که وارد عمل شده و بدیهی ترین حقوق آن‌ها را پرداخت کنند.

زرینی با اشاره به کسر مالیات ۱۵ درصدی از حقوق نیروهای داوطلب در خط مقدم جبهه کرونا، تصریح کرد: در هیچ‌کجای جهان، مبلغی را بابت مالیات از حقوق نیروهایی که داوطلبانه به خط مقدم جنگ رفته‌اند کسر نمی‌کنند؛ در روزگارانی که ترس کرونا مانع از عبور مردم از مقابل درب‌های بیمارستان می‌شد، تعداد زیادی از افراد به صورت داوطلبانه در خط مقدم این بیماری حاضر شدند اما اکنون درصدی به عنوان مالیات از حقوق آنان کسر می‌شود.

وی در پایان گفت: باتوجه به تمام پیگیری‌های نظام پرستاری و عدم توجه مسئولان به زحمات و پرداخت حقوق پرستاران فکر می‌کنم سکوت بهترین کار باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن