سلامت و پزشکی

خود نمایی 80 درصدی کرونا دلتا در همدان

/در سایه بی توجهی مسئولان/

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از نتیجه مثبت 80 درصد تست‌های کرونا دلتا بیماران مبتلا به کووید-19 خبرداد.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با  پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه 80 درصد تست‌های کرونا اخذ شده از بیماران مبتلا به کووید-19 از چند روز گذشته، نتیجه کرونا دلتا (جدید ترین نوع جهش یافته کرونا) را نشان می‌دهند، مطرح کرد: درحال حاضر بیشتر افراد، به نوع جهش یافته این بیماری یعنی کرونا دلتا مبتلا می‌شوند؛ از هفته‌های قبل این نوع جهش یافته به طور رسمی در استان دیده نشده بود اما از چند روز گذشته با اعلام نتایج آزمایشگاهی، کرونا دلتا در همدان به شکل رسمی خود را نشان داد.

وی با تاکید براینکه پش بینی می‌کنیم تعداد بیماران بستری و مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها در این روزها از پیک چهارم نیز بیشتر باشد، گفت: هم‌اکنون 680 بیمار بستری در سراسر بیمارستان‌های استان درحال گذرندان دوران بیماری هستند؛ همچنین روزانه شاهد مراجعه سرپایی 650 بیمار مشکوک به کرونا در اورژانس بیمارستان‌ها نیز هستیم. از این رو می‌توان گفت که مدتی است وارد پیک پنجم این بیماری شده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از ابتلای مجدد تعداد اندکی از کادر درمان به کووید-19 پس از تزریق هر 2 دوز واکسن خبرداد و افزود: شدت درگیری در این افراد بسیار کمتر از گذشته بوده و مشکل آفرین نبوده است؛ لازم به ذکر است پس از اتمام واکسیناسیون پرسنل، شدت و انتقال این بیماری در بین افراد مذکور کاهش چشمگیری داشته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن