اجتماعیسیاسی

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها تنها به‌منظور حمایت از پیامرسان‌های داخلی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصویب طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی را تنها در راستای حمایت از پیامرسان‌های داخلی عنوان کرد.

احمد حسین فلاح در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: براساس تصمیمات اخذ شده در روز گذشته، بررسی بیشتر و اعمال نظرات دقیق کارشناسی به طرح مذکور در کمیسیون مربوطه، تجمیع نظر نمایندگان مردم بود که این طرح را تنها در راستای حمایت از پیامرسان‌های داخلی تدوین کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه هزینه‌های مربوط به فضای مجازی در کشور باید صرف پیامرسان‌های داخلی شود، عنوان کرد: پس از بررسی و اعمال نظرات کارشناسی مفاد این طرح به صورت قانونی لازم‌الاجرا باید معرفی شود؛ متاسفانه هرساله هزینه‌های قابل توجهی از بودجه کشور صرف استفاده مردم از پیامرسان‌های خارجی می‌شود؛ متاسفانه در فضای مجازی شایعاتی پیرامون این طرح وجود داشته که باعث بدبینی مردم شده‌است.

فلاح با اشاره به انتشار برخی از شایعات ازجمله مجرم شناخته شدن کاربران شبکه‌های اجتماعی خارجی، عنوان کرد: این طرح اهداف بسیار بالاتری دارد که با آنچه که در فضای مجازی تحت عنوان حمایت نمایندگان از فیلترینگ و جرم انگاری استفاده از پیامرسان‌های خارجی منتشر شد بسیار متفاوت است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن