اجتماعیفرهنگ و هنر

اولویت معیشت مردم است نه صیانت از فضای مجازی

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ضمن انتقاد از مشمولیت طرح صیانت از فضای مجازی ذیل اصل 85 قانون اساسی، گفت: باتوجه به مسائل و مشکلات معیشتی پیش آمده، ای کاش مجلس اولویت زندگی مردم را در نظر می‌گرفت.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با پایگاه‌خبری همدان‌آنلاین، با تاکید براینکه موافقت نمایندگان با مشمولیت طرح صیانت از فضای مجازی ذیل اصل 85 قانون اساسی، باعث نگرانی مردم، برانگیخته شدن احساسات جامعه، ایجاد زمینه برای سیاه‌نمایی در فضای مجازی حول محور این طرح و درنهایت تلاش سودجویان برای بدنامی مجلس انقلابی شده است، مطرح کرد: هیچ ضرورتی برای مشمولیت این طرح در اصل 85 قانون اساسی وجود نداشت؛ چراکه همواره این قبیل از طرح‌ها باید در مدت زمان طولانی تر و به شکل پخته تری در صحن مجلس بررسی و تصویب شود.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مشمولیت این طرح در ذیل اصل 85 قانون اساسی را عامل دخالت افرادی ناکارآمد و حاشیه ساز دانست و افزود: اگر دخالت سایر نمایندگان و افراد خارج از مجلس نبود مردم دسترسی کمتری به این طرح و اخبار کذب مربوطه پیدا می‌کردند و دیگر نگرانی‌های پیش‌آمده شکل نمی‌گرفت؛ لازم به ذکر است این طرح اگر در اصل 85 قرار نمی‌گرفت و در بازده زمانی 6 تا 12 ماهه به صورت پخته تر تصویب می‌شد.

آزادی‌خواه با تاکید براینکه اولویت دولتمردان و نمایندگان در کشور باید رسیدگی به مشکلات معیشتی و محیط زیستی باشد که در نهایت منجر به کوچک تر شدن سفره مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: بهتر بود مجلس اولویت اصلی معیشت مردم را در نظر می‌گرفت و با سرعت نسبت به رفع مشکلات پیش آمده اقدام می‌کرد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در رابطه با جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و اخبار منتشر شده در این رابطه نیز تصریح کرد: جدای از انتقادات مطرح شده، باید گفت که تصویب این طرح هیچ ارتباطی با فیلترینگ، کاهش پهنای باند اینترنت، جلوگیری از مشاغل اینترنتی و در مجموع محدودسازی پلتفرم‌های خارجی ندارد؛ انتشار اخباری تحت عنوان موافقت مجلس با محدودسازی و یا جرم‌انگاری عضویت در اینستاگرام و تلگرام تنها سیاه نمایی مخالفان مجلس و سودجویان است.

وی با تاکید براینکه جزئیات این طرح قابلیت دفاع را دارد، خاطرنشان کرد: تنها نقد وارده به طرح مذکور، مشمولیت آن ذیل اصل 85 قانون اساسی است؛ طرح صیانت از فضای مجازی باعث می‌شود تا مردم به صورت خودخواسته اقدام به استفاده از پلتفرم‌های داخلی کنند.

آزادیخواه با بیان اینکه فضای مجازی در کشور نیازمند مدیریت است، عنوان کرد: تازمانی که از پلتفرم‌های خارجی استفاده کنیم، داده‌های کاربران از مدیریت ما خارج شده و در دست افراد ناشناس قرار دارد؛ این درحالیست که جایگزینی مشابه داخلی آنان باعث مدیریت مناسب داده کاربران خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در پایان برای انتشار جزئیات کامل طرح صیانت از فضای مجازی به مردم اعلام امادگی کرد و گفت: در صورتی که استان فضایی مناسب را دراختیار قرار دهد، آماده انتشار جزئیات این طرح و پاسخ به سوالات پیش‌آمده خواهم بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن