سلامت و پزشکی

مراجعه ده‌ها هزار نفری به بیمارستان‌های کشور، دلیل کمبود سرم در داروخانه‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزایش چشمگیر متقاضیان خرید سرم و بروز فشار به تولید و توزیع کنندگان این دارو را عامل بروز کمبود در داروخانه‌های سراسر کشور دانست.

ایرج خدادادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید براینکه همدان علی‌رغم سایر استان‌ها با مشکل کمبود سرم و داروهای مربوط به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در داروخانه‌ها مواجه نیست، مطرح کرد: در پیک پنجم کرونا شاهد مراجعه ده‌ها هزار نفری به مراکز درمانی در کشور هستیم؛ از این رو برخی از داروها همانند سرم تزریقی به واسطه نوع مصرف و نیاز تمامی بیماران در کشور باعث شده تا آمار تقاضا افزایش چشمیگیری پیدا کند.

وی ادامه داد: از این رو با افزایش چشمگیر تقاضای استفاده از سرم تزریقی شاهد بروز فشار بسیار به تولید و توزیع‌کنندگان این دارو و به دنبال آن ایجاد کمبود در برخی از داروخانه‌های کشور هستیم؛ خوشبختانه این مشکل در استان همدان وجود ندارد.

خدادادی با بیان اینکه دارو بیماران مبتلا به کرونا که دوره درمان را باید در منزل سپری کنند، به راحتی قابل دسترس است، گفت: به طور کل تامین برخی از داروهای مربوط به کووید-۱۹ در اوج یک پیک کرونا سخت خواهد شد، اما خوشبختانه علی‌رغم سختی‌ها با کمبود مواجه نیستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با نحوه تامین دارو رمدسیویر در استان، عنوان کرد: این دارو در پیک چهارم کرونا به دلیل کثرت بیماران و مدیریت مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها براساس صلاح دید مقرر شد تا در داروخانه‌های منتخب توزیع شود؛ این درحالیست که استان برخلاف سایر نقاط کشور، پس از اتمام پیک چهارم تا کنون همانند گذشته رمدسیویر را تنها در بیمارستان‌ها به بیماران عرضه می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن