سلامت و پزشکی

تخت خالی نداریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از تکمیل ظرفیت تمامی بیمارستان‌های استان به‌ویژه شهرستان همدان در پیک پنجم کرونا خبرداد.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا به طور گسترده در سطح کشور از ماه گذشته و تاثیر آن بر روند بیماری، مطرح کرد: تا زمانی که 70 درصد مردم جامعه واکسینه نشوند، نمی‌توان تاثیر واکسن را در روند بیماری و کاهش آمار به صورت چشمگیر و بنیادین مشاهده کرد؛ درحال حاضر تنها حدود 14 درصد از مردم استان همدان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان خبرداد و افزود: در حال حاضر روزانه حدود 100 تا 120 فرد مبتلا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند؛ لازم به ذکر است هم‌اکنون حدود 1100 بیمار در تمامی بیمارستان‌های استان بستری و درحال گذرندن دوران بیماری خود هستند.

جلیلی با تاکید بر ارسال مکاتبات و نامه‌های مربوط به الزام نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق قرمز به ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار کرد: متاسفانه در پیک پنجم کرونا، ظرفیت تمامی تخت‌ها در بخش‌های عادی و ICU  در بیمارستان‌های استان تکمیل شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن