علمی و دانشگاهی

دانشگاه ملایر؛ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه همه‌جانبه شهرستان

نماینده ملایر و عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ظرفیت، توانمندی و پتانسیل بی‌نظیر دانشگاه ملی ملایر در حوزه‌های مختلف، خواستار استفاده از ظرفیت‌های این دانشگاه به نحو مطلوب برای توسعه همه‌جانبه این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه بخش کشاورزی، موقعیت جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، وجود نیروی کار مناسب و تحصیل‌کرده و مزیت‌های خدادادی در زمینه محصولات کشاورزی همچون انگور، گردو، زعفران و داروهای گیاهی از شاخص‌های مهم برای توسعه برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در قوانین بخش کشاورزی، در نامه‌ای مکتوب از رئیس دانشگاه ملایر درخواست کرد: با توجه به ارتباط این دانشگاه جامع با دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز و براساس توانمندی‌های موجود در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دانشکده کشاورزی و دانشکده علوم انسانی، کارگروهی با محوریت دانشگاه ملایر و همراهی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه تشکیل شود.

نماینده مردم ملایر اظهار کرد: در همین ارتباط دانشگاه ملایر یا همکاری دستگاه‌هایی از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، امور آب و جهاد کشاورزی به طریق ممکن نسبت به بازنگری در قوانین موجود در حوزه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، آب، خاک، محیط زیست و در حوزه تولید اقدام و نظرات و پیشنهادات این کارگروه جهت بهره‌برداری برای اینجانب ارسال شود.

آزادی‌خواه همچنین به دعوت رئیس دانشگاه ملایر از سفیر کشور جمهوری خلق چین برای بازدید از این دانشگاه و ایجاد تعاملات بین‌المللی مطلوب‌تر در خصوص صادرات مبل و منبت و انگور و کشمش شهرستان ملایر اشاره کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن