اجتماعی

توجه به ظرفیت گردشگری و بوم گردی سامن؛ کلید رونق اقتصادی استان

شهردار سامن بر لزوم شناساندن و معرفی پتانسیل ها، ظرفیت ها و توانمندی کهن شهر سامن در سطح استان و کشور تأکید کرد و گفت: قطعاً معرفی ” شهر زیرزمینی سامن” و ظرفیت خانه بوم گردی و ” اقامتگاه سنتی شهر پنهان سامن” می تواند سبب رونق گردشگری و اشتغالزایی شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، مهندس شهاب الدین تقوی یک شنبه 24 مرداد ماه در جمع مسئولین و اصحاب رسانه شهرستان، افزود: کهن شهر سامن از دهه 1330 دارای شهرداری بوده و به علت داشتن ظرفیت های فراوان تاریخی، باستانی، کشاورزی و گردشگری می تواند در صورت حمایت رسانه ها و معرفی شدن، به قطب گردشگری استان تبدیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای شهر زیرزمینی سامن، افزود: بی تردید جذب گردشگر در این رابطه سبب رونق گردشگری، درآمدزایی و ایجاد اشتغال می شود، از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شهر سامن در گلوگاه و کریدور غرب و جنوب کشور مسئولین باید نگاه ویژه و خاص به این منطقه داشته باشند.

تقوی با بیان اینکه در شرایط حال حاضر قطعا شهرداری ها به عنوان نهادهای خودگردان با کمی و کاستی ها مواجه هستند، چراکه هزینه های جاری و حقوق و مزایا افزایش داشته اما درآمد شهرداری ها کاهش داشته و این امر ما را با چالش مواجهه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها، ویترین خدمات نظام به مردم هستند، گفت: امروز شهرداری ها مصداق بارز “همدلی و همزبانی بین دولت و ملت” به شمار می روند.

تقوی بر لزوم مشارکت مردم با شهرداری ها تأکید کرد و این امر را زمینه ساز خدمات دهی مضاعف و رفاه بیشتر دانست.

شهردار سامن خبرنگاران را چشم بینا و آگاه جامعه دانست که قادرند به عنوان بازوان توانمند مسئولین سبب دل گرمی و پیشرفت جامعه شوند، از سوی دیگر ارائه گزارشات وارونه و بزرگ نمایی بیش از حد مشکلات، توسط خبرنگاران می تواند مدیران را دل سرد کند.

وی به تأثیرگذاری رسانه ها در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: خبرنگاران می توانند با راهنمایی ها و نقد سازنده خود، به مسئولان انگیزه و به مردم امید بدهند و این امر بی تردید سبب پیشرفت جامعه می شود.

این مقام مسئول از تعامل دوسویه، زحمات و پیگیری های اعضای پنجمین دوره شورای شهر سامن و پرسنل شهرداری تقدیر کرد و گفت: از حُسن اعتماد مجدد اعضای ششمین دوره شورای شهر سامن در ابقای خود به عنوان شهردار قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه سامن از نظر فرهنگی و تاریخی ید طولانی دارد، گفت: با توجه به غنای فرهنگی و پتانسیل های موجود در این شهر، آینده روشنی برای این منطقه پیش بینی می شود و جایگاه ویژه ای در سطح استان همدان خواهد داشت.

در ادامه امام جمعه ملایر جایگاه خبرنگاران را در ثبت حوادث و تبدیل کردن آنها به وقایع ماندگار تاریخی، جایگاهی رفیع دانست و افزود: به استناد آیات قرآن کریم، نخستین کسی که نقش خبرنگار را ایفا کرد، حضرت جبرئیل امین بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری کرامت، اقتدار و امین بودن جبرئیل را از خصوصیات بارز یک خبرنگار عنوان و اظهارکرد: پس از جبرئیل، پیغمبر (ص) نیز خبرنگار بودند.

وی با تأکید بر اینکه در این بُرهه حساس خبرنگاران باید روی مسائل کلان جامعه تمرکز کنند، افزود: خبرنگارانی که قدر جایگاه خود را می دانند و اصالت خود را حفظ می کنند، در سطح جامعه تأثیرگذار هستند.

برقراری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه کربلا، گفت: اگر مسلمانان و شعیان واقعه غدیر را به خوبی درک می کردند و بزرگ می شمردند، هرگز حادثه کربلا رخ نمی داد.

امام جمعه ملایر بیان کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) ، خبرنگاران بزرگ حادثه تاریخ ساز کربلا بودند و آثار کار ارزشمد ایشان الی ابد باقی است، بنابراین خبرنگاران ما باید از ایشان الگو بگیرند.

امام جمعه شهر سامن نیز به اهمیت خودسازی و بهره بردن از فرصت عزاداری محرم اشاره کرد و گفت: برپایی مجالس ما نباید صرفاً عزاداری و سیاه پوش شدن باشد بلکه باید به سمت انسان سازبودن این مجالس و درک مکتب و فرهنگ غنی عاشورا پیش برویم.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی با تأکید بر اینکه مسئولین باید از اختلافات بپرهیزند، افزود: در شهر سامن بین شهرداری و شورای شهر یک دستی وجود دارد که با تعامل و همکاری می توانند باعث رونق منطقه شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن