اجتماعی

چرخه معیوب اعتیاد، حاصل کم کاری نهادهای متولی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان چرخه‌ی معیوب و ناتمام ترک اعتیاد را عاملی مهم در درگیری مجدد افراد به اعتیاد دانست.

حسین بشری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مطرح کرد: طرح جمع آوری معتادین متجاهر همچنان ادامه دارد اما پلیس نسبت به  عملکرد برخی دیگر از سازمان‌های متولی انتقاد دارد چرا که پس از مقابله و برخورد با این افراد، ضلع دیگر یعنی آموزش و درمان  باید ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در استان همدان سالانه بین 5 تا 7 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط می‎‌شود و در کنار این موضوع اگر دو ضلع پیشگیری و آموزش و سپس درمان و مراقبت‌های پس از درمان به خوبی عمل کنند، شاید افراد در مقایسه با گذشته دیگر سمت اعتیاد نروند.

بشری با اشاره به اینکه مدت زمان درمان افراد در کمپ ترک اعتیاد بسیار کم است افزود: این افراد پس از درمان جزئی، هنگامی که به جامعه باز می‌گردند به دلیل عدم حمایت و مراقبت‌های پس از درمان و بروز مشکلاتی مانند بیکاری، مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند

وی تصریح کرد: این چرخه معیوب و ناتمام، زحمات پلیس را دو چندان کرده و پلیس نمی‌تواند به تنهایی این چرخه را متوقف کند و چاره‌ای جز جمع آوری آنها ندارد.

بشری با بیان اینکه ارگانهای متولی باید به اندازه پلیس برای ساماندهی معتادان تلاش کند توضیح داد: وجود این دسته از افراد در پارک‌ها و اماکن عمومی می‌تواند نارضایتی شهروندان و کاهش امنیت آنها را به دنبال داشته باشد.

معاون اجتماعی و فرماندهی انتظامی استان همدان در پایان با تأکید بر اینکه ریشه بسیاری از جرائم در اعتیاد است مطرح کرد: بیش از 70 درصد سرقت‌های خرد، اختلافات خانوادگی و طلاق‌  ناشی از اعتیاد است که می‌تواند تأثیر منفی در جامعه داشته باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن