اجتماعی

اثبات بی کفایتی مدیران غیربومی در روز همدان

/به مناسبت یکم شهریور، روز همدان/

یادداشت: فائزه صلواتی/ خبرنگار پایگاه خبری همدان‌آنلاین

اینجا همدان است، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، دارالمومنین قاجاریه و پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 و امروز، یکم شهریور ماه روز دیار باستانی هگمتانه و گرامیداشت کهن شهر جهان، آپادانا است.

چندسالی است در این روز، مسئولان ارشد استان، یکم شهریورماه گرد هم آمده تا علاوه بر تبریک و شادباش‌های نمادین و خالی از عمل به وعده‌های رنگین در روز پزشک به مدافعان سلامت، انجام تکه‌پاره‌ ای از وظایف ذاتی خود را بر شیپور افتخارات بدمند و همانند روزهای پیشین، جِلد خوش تصویر شهر را به‌دور از دردهای سنگینی که بر دوشش تلبار شده به همگان نمایان کنند.

تنها با نگاهی گذرا در سطح شهر درمی‌یابیم که زیر سایه بی خیالی مدیرانی که در روز همدان مستانه از افتخارات خود می‌گویند، روز به روز به تعداد اقشار کم توان جامعه اضافه می‌شود.

به راستی افراد بی بضاعت و کم توانی همچون زباله گردها، کودکان کار، کارگران، دستفروشان، حاشیه نشینان و حتی افرادی که از بی مهری و فراموشی مسئولان،درگیر اعتیاد شده و همواره در چرخه معیوب اعتیاد دور باطل زندگی را مرچرخند و روز به روز به جمعشان اضافه می‌شود، کجای این مراسم ویژه قراردارند؟ در سال مسئولان تا چه حد زمان خود را برای رفع و نابودی که نه، تنها دیدن فراموش شدگان شهر اختصاص می‌دهند؟

هرساله هم زمان با فرارسیدن روز همدان و برگزاری مراسمات مربوطه، شاهد سخنانی از مسئولان هستیم که گویی همدانی دیگری را بازگو می‌کنند؛ به راستی روزهمدان را دلخوش به سخنان مدیران باشیم یا سوگوار روزهایی که به تعداد فقرا افزوده می‌شود؟

هرچند با غیبت پر رنگ استاندار و سایر مسئولان ارشد استانی و البته متولی در مراسم روز همدان بار دیگر بر همگان ثابت شد که تا چه اندازه نام و آوازه دیار اکباتان حتی به ظاهر، برای عالی ترین مقام استان که همان استاندار بوده، مهم است.

یکم شهریور تا هراندازه که یادآور درد مردم و محرومان بود، امسال مهم ترین نکته را نیز به تمامی همدانیان و شاید ایران گوش زد کرد، که حتی جشن‌های سوری این روز نیز برای استاندار همدان هیچ ارزشی ندارد .

ظاهرا سالروز تولد اسطوره پزشکی جهان از دید مقامات ارشد و حتی بنیاد بوعلی که سالانه محل دریافت بودجه ملی است، انقدر بی ارزش هست که مسئولان امر زحمت کوچک‌ترین تبریک و یا نصب المانی ویژه را به خود نداده اند.

به راستی هم همین است، دیگر چه زمانی بهتر از امروز که بدانیم و ایمان بیاوریم که مدیر غیربومی نه تنها دلسوز استان و مردمانش نیست بلکه حتی برای روز ویژه آن استان اهمیتی قائل نمی شود، که این خود بزرگ ترین توهین به مردم است؛ از این رو باوجود مدیران غیربومی که همانند یک ویروس در تمام استان شیوع پیدا کرده‌اند، جایگذاری روزخاص همدان در تقویم رسمی کشور کدام درد مردم را دوا خواهد کرد؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن