سلامت و پزشکی

سنگ تمام بی مهری مسئولان در برابر مدافعان سلامت

رئیس نظام پرستاری استان همدان از مدیریت تخت‌ها توسط پرستاران در شرایط وخیم کرونا در استان و به دنبال آن رفتارهای نامناسب مسئولین نسبت به این گروه از کادر درمان خبرداد.

هادی زرینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در سراسر استان، مطرح کرد: در وضعیت بحرانی کنونی، تخت‌ها توسط پرستاران مدیریت شده تا شاهد بازگرداندن بیماران بد حال از درب بیمارستان  و یا استقرار آن‌ها بر روی زمین نباشیم؛ حجم بالای بیماران و ساعات فشرده کاری نتیجه‌ای جز فرسودگی و خستگی را برای پرستاران ندارد که متاسفانه هم‌اکنون شاهد بروز این اتفاق در بین این گروه از کادر درمان استان هستیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مسئولین به جای تقدیر و یا رسیدگی به مطالبات به حق پرستاران با اقدامات خود نوعی تنبیه را برای این قشر در نظر گرفته‌اند، عنوان کرد: متاسفانه با توجه به دستورات ارسال شده، هر مرخصی استعلاجی برای پرستاران منتج به کسر 4 امتیاز از عملکرد آنان و به دنبال آن کاهش حقوق ماهانه می‌شود؛ این بدان معناست که یک نیرو کادر درمان در صورت ابتلا به کرونا، برای عدم کاهش حقوق خود، مجبور به حضور در محل کار با کمک سرم و وخامت شرایط جسمانی هستند.

زرینی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات پرستاران همانند تاخیر در پرداخت حقوق پرستاران شرکتی و پیکیری این مهم مربوط به مسئولین استانی، است، افزود: برخلاف مشکلات کشوری چون تعدیل نیرو و تبدیل وضعیت، تاخیر در پرداخت حقوق ماهیانه پرستاران شرکتی مربوط به استان بوده و متاسفانه هنوز این مهم برای این قشر از پرستاران باتوجه به مبلغ سیار ناچیز آن پرداخت نشده است. رئیس نظام پرستاری استان همدان خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط بحرانی کرونا در سراسر کشور و به طبع استان همدان، شاهد بی مهری شدید مسئولین مربوطه به پرستاران هستیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن