اجتماعی

ادعای شرکت آبفا مبنی بر آب چشمه ملک

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان لوله‌کشی آب از چشمه ملک واقع در دره مرادبیگ را متعلق به مردم همین منطقه دانست و گفت: آب لوله کشی از این چشمه به مصرف مردم این منطقه اختصاص یافته است.

سیدهادی حسینی بیدار در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در تشریح این خبر اظهار کرد:لوله کشی آب از این چشمه برای تأمین آب شرب دره مراد بیگ است و شایعاتی مبنی بر تآمین آب شرب شهر از این چشمه را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: برای تکمیل اطلاعات باید با معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان یا شرکت آب منطقه‌ای صحبت کرد.

این در حالیست که باغداران دره مراد بیگ چند روز گذشته با دعوت از اصحاب رسانه و بازدید میدانی از چشمه ملک مدعی شدند که شرکت آب و فاضلاب با به کارگیری از لوله‌های بی کیفیت و غیراستاندارد، از این چشمه، آب شرب شهر را تأمین می‌کنند، در صورتی که آب این چشمه در سالهای گذشته حقابه کشاورزان دره مراد بیگ برای آبیار باغ‌های این منطقه بوده است.

طبق شواهد و گزارش‌‌های خبرنگار این پایگاه از چشمه ملک و صحبت‌های باغداران این منطقه، پس از لوله کشی آب، میزان آبیاری باغ‌ها کاهش چشم‌گیری داشته به‌طوریکه بسیاری از باغات این منطقه در حال خشک شدن هستند.

با توجه به ادعای مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب، پایگاه خبری همدان‌آنلاین پیگیر این موضوع خواهد بود تا از خشکسالی باغ‌های این منطقه تاریخی که یکی از قطب‌های گردشگری در همدان است و سالانه بسیاری از مسافران و توریست‌ها به این منطقه سفر می‌کنند، جلوگیری کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن