اجتماعی

آب چشمه ملک برای دره مراد بیگ است

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان  انتقال آب از چشمه ملک توسط لوله را در راستای تامین آب شرب دره مراد بیگ دانست و گفت: این اقدام با رضایت اهالی این منطقه از  سال 1375 انجام شد.

حمیدرضا نیکداد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به اینکه آب این چشمه به هیچ یک از شبکه‌های شهری متصل نیس اظهار کرد: این ادعا غیرمنطقی بوده و این چشمه برای تآمین آب شرب شهر کافی نیست.

وی ادامه داد: از اجرای این طرح و لوله کشی از چشمه ملک 25 سال می‌گذرد و در حال حاضر با وجود کاهش 44 درصدی بارش و خشکسالی نمی‌توان الگوی جدیدی برای تأمین آب شرب دره مراد بیگ از شبکه‌های شهری در نظر گرفت.

نیکداد با بیان اینکه در هر منطقه از نقشه‌ی همدان محدودیت‌ وجود دارد  عنوان کرد: برای ساخت شبکه جدید در دره مراد بیگ نیاز به یک منبع آبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: هوای گرم، کاهش بارش ها و وجود خشکسالی مهمترین عوامل کاهش آب این چشمه است.

نیکداد با اشاره به اینکه هیچ یک از لوله‌ها در چشمه به شبکه شهری متصل نیست مطرح کرد: تأمین آب شرب در همدان وظیفه شرکت آب منطقه‌ای است.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان در پایان توضیح داد: بازنگری بر اجرای ین طرح و اتصال منطقه دره مراد بیک به شبکه شهری نیازمند وجود برنامه جدید و منبع آبی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن