سلامت و پزشکی

علوم پزشکی در انتظار ابلاغیه واکسن دانش‌آموزان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان اخبار مربوط به واکسیناسیون دانش‌آموزان و زمان اعلام شده آن را تنها در حد حرف و مصاحبه دانست.

دکتر محمد خزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، از انتظار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان برای دریافت ابلاغیه رسمی آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان خبرداد و افزود: در صورت ابلاغ رسمی آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان، کمیته علمی کووید-19 نوع واکسن مناسب این گروه سنی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام خواهد کرد؛ درحال حاضر بنا به صلاح دید این کمیته، سینوفارم واکسن مناسب زنان باردار اعلام شده و در اختیار این افراد قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون، مطرح کرد: درحال حاضر در راستای افزایش مراکز وکسیناسیون و رفع مشکل تاخیر در نوبت دهی، افتتاح 3 مرکز جدید در همدان از روز گذشته آغاز و تا هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ همچنین باتوجه به اعلام گروه‌های سنی و شغلی جدید از سوی وزارت بهداشت و درمان در روزهای آینده، این دانشگاه در حال آماده سازی یک مرکز 24 ساعته واکسیناسیون در استان نیز است.

خزایی ادامه داد: با احتساب افتتاح مراکز جدید واکسیناسیون، می‌توان گفت که دانشگاه علوم پزشکی روزانه 10 هزار نفر ظرفیت جدید را برای دریافت واکسن کرونا اضافه می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن