اجتماعی

نقش مهم شهر جهانی انگور در امنیت غذایی کشور

‍ معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ملایر تنها شهر خاورمیانه با ۲ برند جهانی است،خواستار تدوین سند باغبانی ملایر شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت الله ولدی ظهر چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه در جلسه بررسی مشکلات باغداران و تولیدکنندگان انگور و کشمش ملایر که با حضور دکتر برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی و حجت الاسلام آزادیخواه نماینده ملایر برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان ملایر دارای ۱۱ هزار هکتار باغ انگور است که از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور برداشت و بیش از ۵۰ هزار تن کشمش صادراتی تولید می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲۵ رقم انگور در این شهرستان تولید می‌شود و انجمن‌ها، تعاونی باغداران، واحدهای فرآوری کشمش، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و باغداران در این حوزه مشغول فعالیت هستند.ولدی خاطرنشان کرد: به اهتمام استاندار همدان از ۲ سال پیش سند سه ساله راهبردی توسعه شهرستان تدوین شد که امسال سال آخر این سند است و اجرای طرح فراز ۹ بند دیگر در حوزه کشاورزی از اولویت‌های مهم سند راهبردی است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصول یکی از ضرورت‌های باغداران است که سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی کشمش اختصاص یافت،گفت:تعیین قیمت محصول تولیدی کشمش دغدغه اصلی باغداران و تولیدکنندگان است که اقداماتی در دست اجراست. ولدی ادامه داد: ملایر به عنوان تنها شهر خاورمیانه دارای ۲ برند جهانی است و به عنوان شهر جهانی نقش بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

فرماندار ملایر اظهار کرد: طبق قول مساعد معاون وزیر جهاد کشاورزی سند باغبانی ویژه شهرستان ملایر تدوین خواهد شد که یک کار ماندگار است.گفتنی است؛ در پایان این نشست با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی از باغات و تاکستان‌های انگور در شهرستان ملایر و دره جوزان بازدید به عمل آمد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن