اقتصادی

رفع مشکل مسکن ملی تا 4 روز آینده

کارشناس مسئول املاک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان همدان روز یکشنبه را زمان تصمیم گیری نهایی کارشناسان و ناظران سازمان نظام مهندسی در رابطه با تثبیت خاک و تغییر فوندانسیون زمین پروژه مسکن ملی اعلام کرد.

علی نوترکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به بررسی و انجام آزمایشات ویژه کیفیت خاک محل ساخت مسکن ملی در شهرک فرهنگیان و ارتقاء سطح ایمنی واحدهای مشمول این پروژه در همدان، مطرح کرد: براساس جلسه 2 هفته گذشته کمیته کنترل کیفیت و نظارت بر آزامیشگاه‌های نظام مهندسی، مقرر شد تا آزمایشگاه ژئوتکنیک مجدد کیفت خاک را بررسی و برای اعلام نتیجه نهایی از 4 نقطه زمین بازدید به عمل آورند.

وی با بیان اینکه در صورت تایید نهایی نامرغوب بودن خاک منطقه، پیمانکار مجبور به تغییر فوندانسیون و تثبیت خاک می‌شود، عنوان کرد: یکشنه گزارش نهایی به سازمان نظام مهندسی ارسال و تصمیمات مربوطه اخذ خواهد شد.

کارشناس مسئول املاک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان همدان تامین اختلاف قیمت به وجود آمده به دلیل روند کند ساخت این پروژه را براساس قرارد وظیفه شرکت توسعه گران ستاد فرمان اجرایی دانست و افزود: متقاضیانی که مبالغ درخواست را شده را واریز کرده اند نگران افزایش هزینه ساخت به دلیل ایجاد وقفه در پروژه نباشندچراکه مطابق قرارداد منعقد شده، تامین این اختلاف قیمت به عهده شرکت مذکور است.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت‌های صورت گرفته در نهایت به نفع مردم بوده چراکه باعث می‌شود تا درصورت انجام تثبیت خاک، ساختمان به صورت مقاوم بر پایه اصول ساخته شود.

نوترکی در رابطه با دیگر پروژه مسکن ملی تحت مدیریت این ستاد واقع در شهرک مدنی نیز، گفت: این پروژه 104 واحدی از چندی پیش بدون مشکل آغاز شده و درحال حاضر مطابق با برنامه ریزی درحال ادامه است؛ لازم به ذکر است براساس تعهدات از پیش تعیین شده شرکت‌های مربوطه با این ستاد، موعد تحویل واحدهای مسکن ملی  15 تا 18 ماه است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن