سلامت و پزشکی

عدم قابلیت عرضه عمومی واکسن آنفولانزا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از ورود محومله واکسن آنفولانزا به تعداد محدود خبرداد.

ایرج خدادادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، بابیان اینکه درحال حاضر واکسن آنفولانزا قابلیت عرضه عمومی در داروخانه‌ها را ندارد، مطرح کرد:  درحال حاضر مطابق نظر وزارت بهداشت و درمان تعداد بسیار محدودی از این نوع واکسن برای بیماران خاص در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره به انتشار اخبار مربوط به واکسن آنفولانزا و اعلام قیمت این دارو در داروخانه‌ها، اظهار کرد:  تنها مرجع رسمی و مجاز به اعلام نحوه عرضه، قیمت گذاری، شرایط دریافت کنندگان واکسن و سایر بحث‌های مربوطه، وزارت بهداشت و درمان بوده و از این رو نباید به نظرات و صحبت‌های افراد خارج از ساختار وزارتخانه توجه کرد.

خدادادی با تاکید براینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر جلوگیری از انتقال آنفولانزای فصلی و یا H1N1 داشته باشد، عنوان کرد: باتوجه به شیوع کرونا و افزایش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل و توصیه‌های بهداشتی، می‌توان گفت که جمعیت زیادی از مردم جامعه نیازمند دریافت واکسن این ویروس نخواهد بود و از این رو جای نگرانی در بحث این نوع آنفولانزای فصلی وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید براینکه شرایط محدود توزیع واکسن آنفولانزا موقتی است، یادآور شد: بدون شک وزارت بهداشت و درمان به دنبال واردات بیشتر این واکسن و توزیع مناسب آن بین افراد واجد دریافت است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن