فرهنگ و هنر

شورای شهر ناآگاه به دنبال مقصر

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در رابطه با تخریب بنای تاریخی مدرسه ظفر گفت: شورای پنجم و ششم نقش و اطلاعی از این حادثه نداشته است.

ناصر صفری افلاکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید براینکه مصوبه سال گذشته شورای شهر در حوزه عدم الزام اخذ مجوز ساخت و ساز در بافت تاریخی از سوی میراث فرهنگی ربطی به تخریب مدرسه ظفر ندارد ، اظهار کرد: مصوبه مطرح شده مبنی بر “هر نوع ساخت‌وساز در بافت تاریخی این شهر نیازی به استعلام از میراث فرهنگی استان ندارد” منحصرا برای ساخت و ساز در بافت تاریخی بوده و ویژه ساختمان هایی است که کاربری مسکونی داشته و در میراث نیز ثبت نشده‌اند و جز بافت تاریخی محسوب نمی شوند.

وی در ادامه با اینکه در گذشته میراث فرهنگی به طور کلی اجازه هیچ گونه تغییر در رینگ اول را نمی داد و معتقد بود بافت در رینگ اول شهر باید حفظ شود عنوان کرد: اتفاق رخ داده برای مدرسه ظفر در راستای تعریض معبر بوده است و ارتباطی با مصوبه شورا ندارد.

صفری افلاکی افزود: هر بنایی که ثبت تاریخی شده و کد میراث داشته باشد اجازه تخریب، ساخت و ساز و حتی تخریب در جهت تعریض معبر را ندارد.

رئیس کمیسیون، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه این اتفاق از جانب شورای ششم در حال پیگیری است، گفت: صبح امروز رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در محل حاضر شده و خواستار ارائه توضیحات قانع کننده از شهردار منطقه شد.

وی اداره کل میراث فرهنگی همدان را نیز موظف به پاسخگویی در این رابطه دانست و افزود: با توجه به اینکه این اثر در آستانه ثبت در فهرست آثار ملی کشور بوده اداره کل میراث می بایست سریع تر برای ثبت این اثر اقدام می کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از تحقیق و گرفتن گزارش کار از جانب شهرداری و مجموعه های مسئول در این اتفاق، با خاطیان برخورد خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن