سلامت و پزشکی

استقبال از واکسن کمتر از انتظار ما بود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان با اشاره به ظرفیت تزریق روزانه 50 هزار دوز واکسن کرونا در استان، گفت: انتظار می‌رفت باتوجه به حجم بالای واردات واکسن و افزایش ظرفیت واکسیناسیون، استقبال هم‌استانی‌ها بیشتر از آمار فعلی باشد.

محمد خزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه علی رغم ظرفیت روزانه تزریق 50 هزار دوز واکسن، شاهد مراجعه روزانه 25 هزار هم‌استانی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم، مطرح کرد: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل تزریق روزانه 80 هزار دوز واکسن کرونا را در شرایط اضطراری دارد؛ این درحالیست که علی‌رغم انتظار این دانشگاه، مراجعه هم‌استانی‌ها نصف ظرفیت امکانات و واکسن‌های موجود است.

وی ناتوانی، کهولت سن و حضور در مناطق دور افتاده استان را ازجمله عوامل عدم مراجعه  همدانی‌ها به مراکز تجمیعی واکسیناسیون خواند و افزود: درحال حاضر 3 اکیپ سیار ویژه مناطق دور افتاده، افراد مسن و بستری در منزل با همکاری کمیته امداد و بنیاد شهید به صورت مراجعه به درب منازل دحال واکسیناسیون هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان واکسن هراسی را مربوط به تمام کشورهای جهان دانست و عنوان کرد: متاسفانه سخرانی و تشویق عده‌ای اندک در رابطه با عدم تزریق واکسن در تمام جهان وجود داشته است؛ این درحالیست که خوشبختانه استان همدان شرایطی خاص و ویژه و قابل توجهی را در بحث واکسن هراسی به خود اختصاص نداده است.

خزایی با تاکید براینکه پیش بینی می‌شد باتوجه به ظرفیت‌های موجود، واکسیناسیون بالای 80 درصد جامعه آماری بالای 18 سال تا اواخر ماه جاری اتمام یابد، تصریح کرد: درحال حاضر در آستانه واکسیناسیون  70 درصدی افراد بالای 18 سال در استان هستیم؛ امید است باتوجه به میزان استقبال مردم از واکسیناسیون، پیش بینی می‌شودتا اواسط آبان ماه این آمار به 80 درصد نزدیک شود؛ لازم به ذکر است سیاست‌های تشویقی دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون همچنان ادامه خواهد داشت.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان همچنین از تزریق دوز یادآور یا سوم واکسن برای کادر درمان در اواخر ماه جاری خبرداد و افزود: درحال حاضر دوز یادآور ویژه کادر بهداشت و درمان بوده و گروه‌های جدیدی در این رابطه از سوی وزارت بهداشت و درمان معرفی نشده اند.

خزایی در رابطه با واکسیناسیون زباله گردها نیز خاطرنشان کرد: گشت‌های واکسیناسیون در تمام شهر به ویژه میدان امام (ره) وجود داشته و تمام افراد مشتاق به دریافت واکسن را پذیرا می‌شوند؛ اما تاکنون لیست اسامی خاص افراد ی در گروه زباله گردها از سوی شهرداری همانند سایر گروه‌های اعلامی به این معاونت ارسال نشده است؛

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن