اجتماعی

شهرداری وظیفه‌ای درقبال زباله گردها ندارد

مدیر کل خدمات شهری شهرداری همدان تهیه لیست واکسیناسیون ویژه زباله گردها و ارسال ان به دانشگاه علوم پزشکی را وظیفه این ارگان ندانست.

مرتضی رضایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه زباله گردی عمدتا خلاف قانون بوده و فعالیت زباله گردها خسارت‌های زیادی را برای شهرداری متحمل کرده است، مطرح کرد: باتوجه به حذف محدودیت سنی واکسیناسیون، باید گفت که تهیه لیست گروه های کارمندی و یا اقشار درخطر کووید-19 دیگر موضوعیتی ندارد؛ این درحالیست که در مجموع زباله گردها تحت حمایت شهرداری نبوده اند چراکه این قشر علاوه بر ارتکاب عملی مجرمانه باعث سرقت و خسارات‌های قابل توجهی به شهرداری می‌شوند.

وی با تاکید براینکه شهرداری در زمان الزام اعلام لیست مشاغل پرخطر و دریافت واکسن در زمره نخستین نهادهای پیشگام در معرفی پاکبانان بود، عنوان کرد: به دلیل حذف محدودیت سنی، پاکبانان باقی مانده از واکسن تنها ملزم به تزریق واکسن شده و دیگر اسامی آنان به دانشگاه علوم پزشکی ارسال نشد.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه زباله گردها غالبا زباله‌ها را به واحدهای غیرمجاز می‌فروشند، گفت: تعداد بسیار کمی از این افراد توسط سازمان پسماند درشهر فعالیت دارند؛ سازمان پسماند به دلیل تعداد بسیاز زیاد این افراد تنها بخش اندکی از آنان را پذیرش کرده است.

لازم به ذکر است چندی پیش شهرداری تهران برنامه واکسیناسیون افراد بی‌خانمان، معتادان در حال ترک، کسانی که در گرم‌خانه‌ها حضور دارند، اتباع افغانستانی که مدارک اقامتی ندارند، خانواده کودکان کار و زباله‌گردهایی حاشیه شهر تهران را آغاز کرده است؛ طبق اعلام شهرداری این اقدام تا زمانی که همه این افراد واکسینه شوند ادامه خواهد داشت. ا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن