اجتماعیفرهنگ و هنر

وجود یک دهکده صنایع دستی برای ملایر حائز اهمیت است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل و پایه مبلمان از زحمت هنرمندان منبتکار می آید و برای حفظ عنوان شهر جهانی مبلمان منبت باید به این قشر بسیار توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین،
حجت الاسلام احد آزادی‌خواه سه شنبه،۴ آبان ماه در جلسه بررسی مشکلات منبت کاران روستای قلعه میرفتاح، افزود: وجود یک دهکده صنایع دستی بسیار برای شهرستان حائز اهمیت است و تمام مسئولین پای کار هستند تا شرایط را جهت توسعه این هنر تسهیل کنند.

وی پیشنهاد داد: یک شرکت تعاونی از هنرمندان منبت کار شهرستان متعلق به همه هنرمندان و با تعداد اعضای بسیار تشکیل شود و بحث مطالبه گری در قالب شرکت تعاونی صورت گیرد، تا بتوان امور را در آن قالب پیگیری کرد.

آزادی‌خواه ادامه داد:بحث ساخت و ساز زمین های قلعه میرفتاح نیاز به بررسی دارد و باید تیمی متشکل از جهاد کشاورزی، شهرداری ،میراث و باقی دستگاه های مرتبط در یک جلسه با حضور فرماندار تشکیل شده و موضوع به شور گذاشته شود تا با کمک دستگاه های مرتبط این مشکل مرتفع شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز گفت: یکی از مشکلات منبت کاران در سطح شهرستان،کمبود کارگاه و کرایه بسیار سنگین در شهر است.

ابراهیم جلیلی افزود: بخش اعظم درآمد منبت کاران بابت کرایه کارگاه هزینه می شود به همین دلیل کارگاه های خود را به حاشیه شهر و روستاها انتقال می دهند.

وی اظهار کرد: یکی از مناطق مورد استقبال هنرمندان زمین های قلعه میرفتاح است که به واسطه قیمت مناسب و نزدیکی به شهر گزینه عالی برای ایجاد کارگاه به شمار می‌رود.

این مقام مسئول گفت: متاسفانه بخش اعظم این زمین ها جز حریم شهر بوده و قوانین مشخص و معینی جهت ساخت کارگاه در این محدوده وجود ندارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: بسیاری از منبت کاران اقدام به خرید زمین کرده اند و امروز با مشکل جواز ساخت دست و پنجه نرم می کنند، امیدواریم با حمایت نمایندگان و مسئولین راه حل سریع و مشخصی برای این مشکل پیدا شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن