اجتماعیفرهنگ و هنر

تخریب خانه‌های تاریخی ربطی به شورا ندارد

رئیس شورای اسلامی شهرهمدان با بیان اینکه شورای شهر نسبت به تخریب خانه‌های تاریخی همدان حساس و نگران است، گفت: دلیل اتفاق پیش آمده برای خانه خانجانی را نمی‌دانیم.

محمود مسگریان در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به آغاز تخریب خانه تاریخی خانجانی واقع در محله آقاجانی بیگ، مطرح کرد: تنها مسئول رسیدگی، حفظ و نگهداری آثار و خانه‌های باستانی اداره کل میراث فرهنگی بوده و شهرداری و شورای شهر به هیچ عنوان مسئولیت مستقیمی در برابر اتفاقات پیش آمده برای این آثار را ندارند.

وی با بیان اینکه شورای شهر حساس و نگران تخریب سریالی خانه‌های تاریخی است، تاکید کرد: از اتفاق پیش آمده برای خانه خانجانی مطلع نبوده و بهتر است به دنبال فردی باشید که این عمل را انجام داده است؛ لازم به ذکر است شهرداری به هیچ عنوان اجازه صدور مجوز تخریب بدون صلاح دید میراث فرهگی در نقاط لکه گذاری شده(مناطقی با ارزش تاریخی) را ندارد.

مسگریان با تاکید براینکه شورای شهر تنها وظیفه مطالبه گری را در این زمینه دارد، اظهار کرد: پیش بینی کردیم جلسه‌ای را در این زمینه با میراث فرهنگی برگزار کنیم.

ر ئیس شورای اسلامی شهرهمدان ادامه داد: تنها اطلاعات موجود شورا در این زمینه مبنی بر عدم صدور مجوز تخریب خانه خانجانی از سوی شهرداری است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن