اجتماعی

لایحه رتبه‌ بندی معلمان از اولویت های مجلس است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی لایحه رتبه ‌بندی فرهنگیان را به عنوان یکی از مطالبات جدی این قشر مطرح کرد و از عزم مجلس را برای نهایی شدن این لایحه جدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در آئین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم در ملایر، با اشاره به نقش و جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت، برگزاری جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای استعدادیابی و استعدادشناسی دانش‌آموزان دانست و با ضروری خواندن مدیریت فضای مجازی، خواستار حضور بانوان رابط در همه مدارس و ایجاد شبکه گسترده در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه مدرسه و خانواده می‌توانند با ارائه یک برنامه جامع و مدون در زمینه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مراقبت از فرزندان نقش مهمی را ایفا کند، تاکید کرد: برای کمک به مدارس حاشیه شهر می‌توان از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عمومی شهرستان با ارائه پیشنهادها و برنامه‌های اجرایی استفاده کرد، ما نیز با تمام توان به این مدارس کمک می‌کنیم.آزادیخواه برگزاری جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای استعدادیابی و استعدادشناسی دانست و افزود: در این گونه جشنواره ها استعدادهای دانش آموزان به خوبی شکوفا شده و پیوند بین ساحت های مختلف تعلیم و تربیت به خوبی برقرار شده است.

معاون مدیرکل و مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی متعددی با توجه به پیچیدگی جوامع و رشد و پیشرفت فناوری های جدید در شرایط امروز به وجود آمده است، گفت: اهمیت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی بحث مهمی است که در سند تحول بنیادین نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

محمدرضا بشری اظهارکرد: نقشه خطرپذیری مناطق در معرض آسیب‌های اجتماعی آماده و مدارسی که در کانون آسیب قرار دارند، مشخص شده اند و بر این اساس برنامه های مقابله ای، برنامه ریزی شده و با قوت اجرا می شود.

بشری با تقدیر از دانش آموزان و همکارانی که به هر نحو در این طرح و جشنواره شرکت و همکاری داشته اند، گفت: جشنواره نوجوان سالم در 3 سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در شهرستان ملایر بیش از 2500 نفر از دانش آموزان و فرهنگیان در این جشنواره مشارکت داشتند و از این تعداد 28 نفر برگزیده استی و 20 نفر موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

گفتنی است؛ در پایان علاوه بر دانش آموزان و فرهنگیان حائز رتبه در جشنواره نوجوان سالم، از معلمان تربیت بدنی نیز به پاس زحمات تقبل شده در ایام بحرانی شیوع بیماری کرونا، با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن