اجتماعی

فردی از استان مجاور، شهروند همدانی را نقره داغ کرد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از کلاهبرداری ۷۵ میلیون تومانی از حساب شهروند همدانی به شیوه مهندسی اجتماعی خبرداد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، دستیابی اطلاعات مهم و شخصی افراد از سوی کلاهبردان به واسطه فریب دادن اشخاص و اخذ اطلاعات خصوصی از زبان مالباختگان را شیوه مهندسی اجتماعی خواند و مطرح کرد: در پی مراجعه شهروند همدانی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دست بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده، مشخص شد فردی ناشناس از استان مجاور به شیوه مهندسی اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و سپس برداشت ۷۵ میلیون تومان از حساب شهروند همدانی کرده بود، گفت: با شناسایی مخفی‌گاه متم و هماهنگی‌های انجام شده، در یک عملیات ضربتی توسط پلیس فتا، متهم غافلگیر و در نهایت دستگیر شد؛ متهم کسب منافع مالی را دلیل و انگیزه ارتکاب این سرقت اینترنتی عنوان کرد.

سرخوش در پایان به هم‌استانی‌ها توصیه کرد: از مردم تقاضا می‌شود به هیچ عنوان اطلاعات شخصی کارت و حساب بانکی خود همانند رمز عبور، کدها و رمزهای یکبار مصرف را در اختیار افراد غریبه نگذارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن