اجتماعی

الزام هوشیاری مردم و مسئولین در برابر جرایم سایبری

مدیرکل دادگستری استان همدان از الزام آموز‌ش‌های لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم سایبری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، محمدرضا عدالتخواه دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه در شورای پیشگیری از وقوع جرم فضای مجازی استان همدان، اظهار کرد: فضای مجازی بیش از ۴۰ سال است که وارد زندگی انسان‌ها شده و در دو دهه اخیر در ایران اوج گرفته و روز به روز وابستگی افراد به این فضا، بیشتر شده است.

عدالتخواه با بیان اینکه فضای مجازی یک قابلیت غیرقابل انکار است و در اختیار ما نیست، تصریح کرد: فضای مجازی یک دامنه پویاست و قابل کنترل نیست؛ کاربران باید آگاهی کامل داشته باشند و فضای مجازی مورد مطالعه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و بدون آگاهی، مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت، استفاده از فضای سایبری آسیب‌رسان است.

مدیرکل دادگستری استان همدان، خاطرنشان کرد: در محیط سایبری، جرائم مختلفی واقع می‌شود و آگاهی فقط برای عموم جامعه نیست و مسئولین باید هوشیار باشند.

عدالتخواه با اشاره به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور، توضیح داد: پدافند غیرعامل مختص فعالیت فیزیکی نیست و باید آموزش در جهت پیشگیری از وقوع جرم سایبری داده شود و اگر توام با آگاهی بخشی باشد، نتایج مطلوبی دارد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن