سلامت و پزشکی

تزریق بیش از 5 هزار دوز سوم واکسن کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان از تزریق بیش از 2 میلیون و 50 هزار دوز واکسن کرونا در استان تا تاریخ 18 آبان ماه خبرداد.

دکتر محمد خزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تزریق بیش از 1 میلیون دوز واکسن در مرحله اول، 840 هزار دوز در مرحله دوم و 5 هزار و 221 هزار دوز در مرحله سوم یا دوز بوستر در استان، مطرح کرد: از 1 ماه گذشته تزریق دوز سوم واکسن کادر درمان در استان آغاز شده و تاکنون 5 هزار و 221 دوز برای این افراد تزریق شده است؛ درحال حاضر غیر از کادر درمان، افرا بالای 60 سال مجوز تزریق دوز بوستر را داشته و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، هر 2 هفته یک بار گروه‌های سنی دیگری این مجوز را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امکان تفاوت نوع واکسن در دوز بوستر وجود دارد، ادامه داد: هم‌اکنون افراد بالای 60 سالی که 4 ماه از تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم و یا برکت آنان می‌گذرد اجازه استفاده از دوز سوم را دارند؛ تکرار یک نوع واکسن در این دوز همانند مرحله دوم دریافت واکسن کرونا الزامی نیست.

خزایی اضافه کرد: درحال حاضر تغییر گروه سنی برای دریافت دوز سوم به استان ابلاغ نشده اما براساس دستورالعمل‌های ارسالی هر 2 هفته یکبار این تغییر در دستورکار صورت خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن