اقتصادی

کاهش 15 درصدی نرخ اجاره‌بها

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان از کاهش 15 درصدی قیمت اجاره‌بها در استان به دنبال راه‌اندازی سامانه املاک و مسکن خبرداد.

سید هادی مصطفوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به راه اندازی سامانه املاک و مسکن در پی تشکیل کارگروه قیمت گذاری و تعادل سازی نرخ مسکن در همدان، مطرح کرد: به دنبال اجرای این سامانه، تمامی واحدهای مشاورین املاک فاقد پروانه در همدان شناسایی شد؛ همچنین از چندین ماه قبل با کاهش نرخ حق‌العمل کاری و پلمب واحدهای صنفی متخلف باهمکاری سازمان نظام مهندسی، شاهد بروز تغییراتی در نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهر هستیم.

وی ادامه داد: بنابر گزارشات ارسالی از سوی سازمان صنعت و معدن، درحال حاضر به دنبال اقدامات انجام شده، شاهد کاهش 15 درصدی نرخ اجاره‌بها هستیم؛ لازم به ذکر است باوجود کاهش 15 درصدی نرخ اجاره بها، همچنان با شکستن حباب قیمت‌ها فاصله داریم.

مصطفوی با بیان اینکه درحال حاضر اقدامات عملیاتی برای کاهش قیمت زمین و خرید و فروش مسکن انجام نشده است، تصریح کرد: عملیاتی شدن این هدف نیازمند انجام مطالعات دقیق و راه اندازی سامانه‌ای جامع و کامل است که بدون شک نیازمند اختصاص هزینه‌ و بودجه قابل توجهی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن