اجتماعی

کلاهبرادی 3 میلیارد ریالی از 38 شهروند همدانی

‌رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی توسط 2 فرد غیربومی از 38 شهروند همدانی در بستر اینستاگرام خبرداد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به هک حساب کاربری اینستاگرام 38 همدانی توسط 2 فرد از استان مجاور به واسطه سو استفاده از ضعف امنیتی حساب کاربران ، مطرح کرد: درپی وصول چندفرقه پرونده قضایی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب اینستاگرام توسط چندین نفر از شهروندان، اقدامات قضایی و تحقیقاتی لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه پس از ارائه مستندات توسط شاکیان، مشخص شد که متهمین با سوء استفاده از ضعف امنیتی حساب کاربران،( قرار دادن رمزهای بسیار ساده و قابل پیش‌بینی) اقدام به هک صفحه و سپس فریب دنبال کنندگان آنان، به بهانه بروز مشکل مالی و مطالبه مبلغی قابل توجه کرده بودند، تصریح کرد: باتوجه به تحقیقات صورت گرفته، تعقیب و بررسی پرونده در دستور کار قرار گرفت و باهماهنگی مقام قضایی به دنبال اقدامات تحقیقاتی تخصصی، 2 متهم پرونده در یکی از استان‌های کشور شناسایی و دستگیر شدند.

سرخوش با اشاره به انکار متهمین در جلسات اولیه بازپرسی، افزود: پس از مشاهده مستندات انکارناپذیر توسط متهیمن، این افراد لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کردند؛ مجموع کلاهبرداری این افراد از 38 همدانی شاکی، 3 میلیارد ریال ثبت شده است.

وی با تاکید براینکه بررسی پرونده‌های مربوطه نشان از انتخاب رمزهای قابل حدس و بی‌توجهی به نکات امنیتی اینستاگرام را داشتند، خاطرنشان کرد: به کاربران فضای مجازی به‌ویژه صاحبان صفحات اینستاگرام توصیه می‌شود، ضمن توجه به نکات امنیتی و ارتقا امنیت صفحه خود، از رمزهایی متشکل از اعداد و حروف‌های غرقابل پیش‌بینی استفاده کرده و ضمن انتخاب ایمیل پشتیبان اقدام به فعالسازی رمز ۲ مرحله‌ای کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه این قبیل از اقدامات باعث ارتقا نسبی امنیت صفحه اینستاگرام و کاهش درصد هک توسط هکرها می‌شود، اظهار کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود تا درصورت دریافت پیام‌هایی تحت عنوان درخواست وجه از سوی دوستان و آشنایان خود، بدون اتلاف وقت با فرد مورد نظر تماس گرفته و از صحت درخواست وجه مطمئن شوند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن