فرهنگ و هنر

دست و پنجه نرم کردن صنعت چاپ با مشکلات متعدد در حوزه نشر کتاب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از وجود مشکلات متعدد صنعت چاپ در عرصه نشر کتاب خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز جمعه در آیین گشایش موزه صنعت چاپ استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار برگزار شد، افزود: کار فعالان این حوزه در توسعه فرهنگی بسیار موثر است بنابراین گاهی مواقع چاپ یک تصویر به اندازه یک کتاب ۳۰۰ صفحه ای حاوی مطلب و نکات آموزشی و فرهنگی است به این معنا که یک تصویر می تواند به اندازه یک کتاب اثر و حرف برای گفتن داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان همدان باید در صنعت چاپ و نشر حضوری موثر در عرصه ملی و منطقه ای داشته باشد که تحقق این مهم نیازمند حمایت و پشتیبانی جدی مسئولان و متولیان امر است.

امام جمعه همدان یکی از مظاهر توسعه فرهنگی را توجه برای تقویت صنعت چاپ دانست و اظهار داشت: صنعت چاپ در استان همدان با مشکلات زیادی در عرصه نشر کتاب مواجه است به نحوی که شاهد موانع زیادی در مسیر فعالیت های مرتبط با چاپ، ویراستاری و تامین کاغذ برای انتشار کتاب هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به فعالان صنعت چاپ و نشر گفت: شما در کار خود، فکر و اندیشه را به عنوان یک نگاه و اثر مجسم، نشر داده و القا می کنید که این کار اثرات اجتماعی زیادی به همراه دارد، بنابراین مسولیت پذیری در این حوزه بسیار مهم و قابل توجه است.

آیت الله شعبانی موثقی، بوعلی سینا را مظهر عقل و باباطاهر را مظهر عرفان عنوان کرد و افزود: دیار همدان بهره مند از سرمایه های گسترده فرهنگی است که به رغم این همه ظرفیت این استان جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه چاپ کتاب و نشر آن امری مقدس است، افزود: شما بدانید خداوند رزق فعالان این عرصه را در این امر مقدس قرار داده که برهمین اساس باید قدر و ارزش این موقعیت را به خوبی بدانیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن