اجتماعی

اجرای صحیح سند تحول بنیادین، ماموریت اصلی آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اجرای صحیح سند تحول بنیادین ماموریت اصلی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: برنامه های این سند با توجه به زیست بوم جدید و غیرمنتظره ای که پیش روی اولیا، دانش آموزان و فرهنگیان قرار گرفت، طرح ریزی شد و در برنامه روزانه مدارس با ایده های نو و خلاقانه جای گرفت تا در مسیر آموزش وقفه ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ معصومه خدابنده لو 18 آذر ماه در آئین تقدیر از سرگروه های آموزشی، برگزیدگان، مدرسین و داوران جشنواره های جابربن حیان، زندگی پژوهی، زیبانویسی و طرح تدبیر در ملایر، گفت: ملایر انتظارات استان در حوزه آموزش ابتدایی را به خوبی برآورده کرده است.

وی با اشاره به اهمیت گروه ها و سرگروه های آموزشی، افزود: امروزه در دنیای پر رقابت و پر چالش کنونی مدارس به منظور وصول به اهداف آموزشی از فرصت ها و منابع مختلف کمک می گیرند که یکی از این فرصت ها وجود گروه های آموزشی است.

خدابنده لو تصریح کرد: اعضا و سرگروه های آموزشی برای تأثیر و نفوذ بر عملکرد آموزگاران باید دارای صفات انسانی و ویژگی های شخصیتی مثبت، انسان گرایانه و با قدرت مشارکت دهی و مشارکت گیری باشند تا بتوانند در درون و بیرون گروه ها، روابطی سالم، مؤثر و هدفمند با همکاران برقرار کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به اهمیت و نقش سرگروه های آموزشی به عنوان یکی از محوری ترین حوزه های اثرگذار برکیفیت آموزشی و فعالیت های آموزشی در کلاس های دروس مدارس اشاره کرد و گفت: استقرارسازی و ارتقای توانمندی های معلمان برای مشارکت مؤثر آنان در برنامه ریزی که به تقویت هویت حرفه ای بر اساس نیاز روز جامعه بیانجامد از موارد مورد تاکید آموزش ابتدایی است.

کرونا زیست بوم مردم را دستخوش تغییر کرده است

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: فعالیت سرگروه های آموزشی به عنوان مرجعی علمی و یاری دهنده به معلمان، بیش از دو دهه در متن نظام تعلیم و تربیت منشا خدمات بسیاری شده است.

محمد رضا بشری ادامه داد: در هر نظام آموزشی، از میان عناصر آن معلمان به عنوان خط مقدم و عامل تحقق بخش اهداف آن نظام تلقی می شوند که می توانند با وجود کمبود امکانات و فضای آموزشی بستری مناسب و لازم را برای یادگیری و رشد فراگیران تسهیل و فراهم کنند و همین معلمان بودند که در دوره شیوع کرونا خوش درخشیدند و جهادگرانه فرآیند آموزش را با قوت و کیفیت پیش بردند.

وی افزود: از زمان آغاز اپیدمی کرونا تاکنون زیست بوم مردم در جنبه های مختلف دستخوش تغییرات مهمی شده که شیوه های آموزش نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، اما آنچه مهم است این است که هدف در آموزش و پرورش با جدیت دنبال می شود، هرچند مسیر رسیدن به هدف ممکن است تغییر کند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر اظهارکرد: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان با جدیت پیگیر رفع عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در مباحث آموزشی و پرورشی است و با حرکت آهسته به سمت آموزش های ترکیبی و حضوری این هدف را دنبال می کند.

بشری با اشاره به نقش و ارزش ویژه آموزش و پرورش و جایگاه خاص آن در پیشبرد اهداف انسانی و رشد جامعه، گفت: مجموعه آموزش و پرورش ملایر از هیچ کوششی در مسیر تحقق سندتحول بنیادین دریغ نمی کند و کسب رتبه های برتر استانی مؤید این موضوع است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی در این شرایط خاص، خاطرنشان کرد: تولید محتوای آموزشی یک پروسه حائز اهمیت است که بدون درنظر گرفتن شرایط اصلی و تکنیک های تولید محتوا ممکن نیست.

وی با تاکید بر اینکه میزان علمی بودن مطالب و محتوای آموزشی در تولید محتوا بسیار مهم است، افزود: محتوای آموزشی تولید شده باید متناسب با شرایط و نیازهای دانش آموزان تهیه و تولید شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر با اشاره به ماهیت نظارت و راهنمایی سرگروه های آموزشی در مدارس، بیان کرد: نظارت و راهنمایی در مدارس باید در راستای اصلاح فرآیند تدریس و یادگیری و همکاری موثر با معلمان برای پیشبرد اهداف آموزشی باشد.

گفتنی است؛ در پایان از سرگروه های آموزشی، داوران و مدرسین جشنواره های زیبانویسی و جابربن حیان سال گذشته و مدیران مدارسی که بالاترین آمار تولید محتوای آموزشی را داشتند با اهدای لوح تقدیر، تندیس یادبود و هدیه قدردانی و تجلیل شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن