اجتماعی

مشکل در زیرساخت‌ها، دلیل کندی اینترنت در استان

مدیر شبکه دیتا شرکت مخابرات منطقه همدان بروز قطعی‌های متعدد در زیرساخت‌های خارج از استان را دلیلی اصلی کاهش سرعت اینترنت ثابت در استان عنوان کرد.

افشین جاودانی هما در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به کاهش قابل توجه سرعت و قطعی‌های متعدد اینترنت خانگی، مطرح کرد: چند هفته گذشته مسیر ارتباطات بین‌المللی زیرساخت از مسیر قطر قطع شده و 850 گیگابیت از ظرفیت زیرساخت کشور کاهش پیدا کرده و شاهد افت پهنای باند در کل کشور بوده‌ایم از این رو یکی از مهم ترین علل کندی و قطعی‌های متعدد اینترنت در استان مربوط به این اتفاق است.

وی با بیان اینکه برخی از قطعی‌های و اختلالات در شبکه مربوط به زیرساخت‌های استان است، تصریح کرد: مسافت زیادمشترکین از مرکز نیز یکی دیگر از دلایل اختلال در اینترنت تاثب است؛ درصد قابل توجهی از پهنای باند اینترنت در استان به دلیل وجود نویز در خطوط با اختلال مواجه است که با صرف هزینه و اعتبار لازم این مشکل قابل اصلاح است.

مدیر شبکه دیتا شرکت مخابرات منطقه همدان با تاکید براینکه کندی اینترنت در استان هیچ ارتباطی به سیاست‌گذاری‌های جدید و اتفاقات رخ داده در کشور ندارد، افزود: بروز اتفاقات رخ داده در دریای جنوب و از دست دادن پهنای باند و اختلال در خط‌های اینترنت به واسطه مسافت از مرکز، تنها دلایل کندی اینترنت در همدان هستند.

جاودانی هما با اشاره به ظرفیت بالای اینترنت در استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده در سامانه سنجش کیفیت شبکه، نحوه خدمات رسانی و سرعت اینترنت در استان، جایگاه دوم کشوری را کسب کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن