اجتماعیسلامت و پزشکی

خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در راستای حمایت از سیاست‌های جمعیتی کلیه هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

 دکتر سعید فرجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان این‌که در راستای حمایت از سیاست‌های جمعیتی کشور کلیه هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است اظهار کرد :  طبق سرشماری انجام شده بالغ بر پنج میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که با اعمال پوشش‌های بیمه‌ای جدید توسط سازمان بیمه سلامت سن باروری زوجه نیز از ۴۲ سال به ۴۵ سال افزایش یافته است و می‌توانند تا ۴۵ سالگی از خدمات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: با توجه به اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک برای زوجین متقاضی استفاده از خدمات بیمه ای ناباروری، پرونده الکترونیک تشکیل می‌شود.

 دکتر فرجی تصریح کرد: زوجین نابارور پس از تشکیل پرونده الکترونیک و ثبت اطلاعات آنها در سیستم الکترونیک می توانند خدمات خود را به صورت بیمه ای دریافت نمایند و سازمان بیمه سلامت هزینه های درمانی آنها تا 90  درصد تعرفه دولتی خدمات در کلیه مراکز دولتی ، غیردولتی و خصوصی  را  پرداخت خواهد نمود.

وی با بیان این‌که در استان همدان بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: کاهش دغدغه زوجین نابارور برای پرداخت هزینه‌های درمانی مهمترین دلیل برنامه‌ریزی و اعمال این پوشش بیمه‌ای جدید است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان در پایان گفت: با اجرای این طرح  زوجین نابارور تا سه مرحله درمانی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند که با این اقدام امیدواریم جهش خوبی در رشد جمعیتی کشور داشته باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن