فرهنگ و هنر

افسانه های کهن و خواندنی در غمگسار فرمانروا

افسانه های کهن و خواندنی در جدیدترین اَثرِ استاد «علیرضا ذکاوتی قراگزلو» «غمگسار فرمانروا» ترجمه عربی به فارسی کتاب «فَریدَه الاَصقاع فی ترجمه سلوان المطاع» توسط استاد علیرضا ذکاوتی قراگزلو، از سوی دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان همدان در منزل وی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه «غمگسار فرمانروا» شامل حکایت ها، داستان ها و گاه افسانه هایی از زندگی ایرانیان در روزگار کهن و نیز حکایت هایی از حاکمان و پادشاهان و تاریخ صدر اسلام است، گفت: این کتاب با شرح حکمت ها، پندها و اندرزها از روزگار پادشاهی و عیاری در ایران کهن ، درقالب حکایت و داستان (گاه چند داستان متوالی در دل همدیگر) سعی در آموزش تجارب عملی و ذکر نکات آموزنده و عبرت گیرنده به مخاطب دارد.

مریم زندی در خصوص سبک نگارش کتاب افزود: نویسنده این کتاب به تأسی از کلیله و دمنه به موازات شخصیت های انسانی در داستان ها ، حکایت هایی به زبان حیوانات جهت درک بهتر نکات آموزشی گنجانده است.

وی این کتاب را برای علاقمندان به داستان، ادبیات کهن و دانشجویان رشته های ادبیات و تاریخ مناسب دانست و تصریح کرد: در دل نکات آموزشی، حکمت¬ها و داستان¬ ها می¬توان رد پای تاریخ را جست و جو کرد و با آداب و رسوم، سبک زندگی عیاری، نحوه پوشش و خرده فرهنگ های دوران کهن و داستان هایی از حکمرانان صدر اسلام به صورت مختصرآشنا شد .

کتاب «غمگسار فرمانروا» در هزار دویست و پنجاه نسخه و در 176 صفحه از سوی انتشارت سوره مهر و به همت دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان همدان به چاپ رسیده است.

گفتنی است کتاب «غمگسار فرمانروا» با حضور سید محمدباقر حسینی سیر رئیس حوزه هنری استان همدان و استاد جواد محقق در منزل استاد علیرضا ذکاوتی قراگزلو رونمایی شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن