فرهنگ و هنر

رونمایی از طرح”کاغذ تو،کتاب نو” در ملایر

امروز رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر از رونمایی از طرح”کاغذ تو،کتاب نو”خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین سید مهدی آخشیک ظهر سه شنبه ۲۴ آذر ماه در حاشیه اجرای این طرح در کتابخانه علامه مجلسی، افزود: این طرح که از بهمن ماه سال گذشته با ایده «سمیه قربانی» مسئول کتابخانه علامه مجلسی کلید خورد.

وی ادامه داد: این طرح نو، با جمع آوری کاغذ های باطله از اعضا و مراجعان به بازیافت این کاغذها اقدام شده و با درآمد حاصله کتابهای مورد نیاز مخاطبان تهیه و به مخزن این کتابخانه اضافه میشود.

در این جلسه مسئول کتابخانه علامه مجلسی نیز با معرفی این طرح و تقدیر از همکاری تعدادی از فعالان محیط زیست شهرستان از تهیه ۱۱۰ نسخه کتاب با ارزش ریالی بیش از ۶۰ میلیون ریال در اجرای این طرح طی ده ماه گذشته خبر داد.

سمیه قربانی افزود: برای تهیه یک تن کاغذ حدود ۱۷ درخت قطع شده و با ادامه این روند حال زمین روز به روز بدتر میشود.در ادامه مجید تکلویی از فعالان محیط زیست به مشکل اصلی کشور ما که به دلیل صنعتی نبودن رخ داده اشاره کرد و افزود:بحث اصلی در کشور ما مدیریت پسماند است که عزم جدی دلسوزان و فعالان محیط زیست را طلب می کند.

گفتنی است؛ در ادامه تعدادی از حضار به طرح پیشنهاد های خود در زمینه لزوم تعلیم عشق به زمین به کودکان و غرس نهال به صورت منظم و در ادامه رسیدگی و مراقبت از نهال‌ها تا حصول نتیجه پرداختند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن