سلامت و پزشکی

واکسیناسیون 72 درصد جمعیت کل استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان گفت: از هر 100 شهروند همدانی، 72 نفر یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر محمد خزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تزریق دوز اول واکسن به 90 درصد کل جمعیت مشمول واکسیناسیون( گروه سنی 12 سال به بالا)، مطرح کرد: برای ایجاد ایمنی در استان باید بالای 80 درصد جامعه حداقل دو دوز واکسن را دریافت کنند؛ این درحالیست که همچنان برخی از افراد در استان هنوز دوز اول واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه احتمال دارد تا هفته آینده تزریق دوز سوم واکسن سینوفارم و برکت برای افراد بالای 18 سال مجاز شود، اظهار کرد: درحال حاضر اولویت و سیاست وزارت بهداشت حفاظت از گروه‌های سنی پرخطر است؛ از این رو فعلا براساس پروتکل‌ها اولویت تزریق دوز سوم با افراد بالای 60 و سپس بالای 40 سال است.

خزایی با اشاره به روند تند تزریق دوز دوم واکسن، عنوان کرد: تزریق دوز اول و سوم افراد به کندی انجام می‌شود؛ امید است افرادی که تاکنون واکسن را دریافت نکرده‌اند نسبت به تزریق دوز نخست اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان با تاکید براینکه تا حد زیادی در واکسیناسیون موفق شده‌ایم، تصریح کرد: درحال حاضر 72 درصد کل جمعیت  استان دوز اول را دریافت کرده و در رتبه 7 نخست تزریق واکسیناسیون در کشور قرار گرفته‌ایم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن