سلامت و پزشکی

احتمال اعمال محدودیت‌های جدید همزمان با ورود اومیکرون به ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از احتمال اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از روز جاری تا اواخر هفته به دلیل مشاهده و اعلام رسمی سویه اومیکرون در کشور خبرداد.

دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به اعلام رسمی مشاهده سویه اومیکرون در کشور، مطرح کرد: باتوجه به اعلام این خبر در روزجاری، احتمال بسیار قوی برای اعمال محدودیت‌های کرونایی در راستای جلوگیری از همه‌گیری و شیوع این سویه در کشور از روز جاری تا چهارشنبه وجود خواهد داشت؛ اعمال محدودیت‌های جدید باید باتوجه به نظر نهایی وزارت بهداشت و درمان و ابلاغ رسمی آن به استانداری‌ها صورت گیرد.

وی ضمن نگرانی از تجمع و آیین‌های مربوط به شب یلدا، ادامه داد: درصورت اعمال محدودیت‌های جدید، مدارس، دانشگاه‌ها، کنسرت و رستوران‌ها ازجمله اماکن تحت اولویت بازرسی و یا تعطیلی وزارت بهداشت و درمان خواهند بود.

گفتنی است محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن