اجتماعیعلمی و دانشگاهی

گرو کشی شهریه با کلاس‌های آنلاین

در روزهایی که مشکلات اقتصادی بیش از گذشته مردم را تحت فشار قرارداده و آرامش را از آنان دریغ کرده است، دانشگاه آزاد اسلامی در اقدامی عجیب و دور از باور، باعث تحمیل فشاری روانی و اقتصادی مضاعفی برای دانشجویان این دانشگاه شده است.

اقدامی که به بهانه خدمات رسانی مطلوب در ایام کرونا جهت حفظ سلامت دانشجویان، باعث تحمیل فشاری روانی و اقتصادی در شرایط وخیم مالی کنونی شده است.

سیستم آموزشیار جدید، همان اقدام خلاف باوری است که دانشگاه آزاد مبتکر آن بوده و شرط حضور دانشجویان در کلاس‌های مجازی را واریز شهریه به حساب دانشگاه اعلام کرده است؛ سیستمی که بدون شک باعث تحمیل فشار روانی و اقتصادی زیان باری بر پیکره دانشجو می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان از ممنوعیت ورود دانشجویان به کلاس‌های مجازی به‌دلیل عدم پرداخت شهریه پایان ترم خبرداد.

مرتضی قائمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به نارضایتی برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل ممنوعیت ورود به کلاس‌های مجازی به دنبال تاخیر در پرداخت شهریه، مطرح کرد: دانشگاه وابسته به بودجه دولتی نبوده و تنها از طریق شهریه‌ دانشجویان درحال فعالیت است؛ از این رو دانشجویانی که هزینه مربوطه را به حساب دانشگاه واریز نکرده اند اجازه استفاده از کلاس درس را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: پیش از این، سخت گیری در پرداخت شهریه تنها مربوط به امتحانات پایان ترم و صدور اجازه برای شرکت در جلسه امتحان بود؛ این درحالیست که در سیستم آموزشیار جدید، برنامه ریزی به گونه ای صورت گرفته که دانشجویان قبل از امتحان، استرس مالی را نداشته باشند.

قائمی در رابطه با نحوه آموزش و اخذ امتحانات در ترم آینده نیز گفت: به احتمال بسیار زیاد، ترم آینده تمامی رشته‌های تحصیلی به صورت حضوری در کلاس درس حاضر خواهند شد؛ امتحانات پایان ترم پیش رو نیز منهای رشته پزشکی، در تمامی رشته‌های تحصیلی به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن