اقتصادی

صدای معترضان به وزارتخانه رسید

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از رسیدگی به اعتراض داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسان در دو گروه تخصصی خبر داد و روند بررسی به اعتراض‌ها را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، حامد مانی فر با اشاره به اعتراض شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی، مطرح کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان، بزرگترین آزمون حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود و بعد از کنکور سراسری پرجمعیت‌ترین آزمون عمومی است؛ مهم‌ترین مرحله‌ در برگزاری این آزمون‌ها مرحله طراحی سوالات تخصصی است، سوالاتی که بتواند متناسب با شرایط روز بوده و با توجه به حجم انبوه دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات مختلف آموزش عالی این قابلیت را داشته باشد که بهترین و شایسته‌ترین داوطلبان را برای ورود به بازار حرفه‌ای کشور برگزیند.

وی با تاکید براینکه شیوه برگزاری آزمون‌ها بصورت کتاب باز است و این ویژگی بر دشواری کار طراحان سوال می‌افزاید، اظهار کرد: این سوالات ضمن اینکه باید چارچوب‌های مشخصی را به لحاظ بودجه بندی منابع و سایر موارد تخصصی رعایت ‌کنند، باید تا حد امکان تکراری نیز نباشند.

مانی‌فر در واکنش به اعتراض شرکت کنندگان، تصریح کرد: کلید سوالات با هدف شفافیت در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا آنها اطمینان حاصل کنند که روند برگزاری و اعلام نتایج کاملا روشن و شفاف است؛ این اطمینان را به شرکت‌کنندگان می‌دهیم که وزارت راه و شهرسازی تمامی اعتراض‌ها را بررسی کرده و در این کار از دو گروه از کارشناسان متشکل از طراحان سوال و همچنین کارشناسان خارج از تیم طراحی سوال بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد تا تمامی حقوق شرکت‌کنندگان در آزمون صیانت شود، عنوان کرد: بعد از مهلت مقرر شده که زمانی یک ماهه است، وزارت راه و شهرسازی نتایج بررسی‌ها را در کارنامه داوطلبان اعمال و در نهایت نتایج را به داوطلبان اعلام می‌کند.

مانی‌فر با اشاره به اینکه در آزمون ورود به حرفه مهندسان مورخ مرداد ماه ۱۴۰۰ حدوداً ۱۷۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند، گفت: عمده اعتراض‌ها در آزمون ورود به حرفه مهندسان شامل ادعای نادرست بودن سوالات، مبهم بودن سوالات و گزینه‌های نادرست پاسخ‌دهی و یا روش تصحیح پاسخنامه‌هاست؛ دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به عنوان برگزارکننده آزمون ورود به حرفه مهندسان وظیفه دارد تا تمامی اعتراض‌ها را مورد بررسی قرار بدهد و نتایج آن را در کارنامه داوطلبان اعمال کند.

وی ادامه داد: دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در این فرآیند نیز بعد از اعلام نتایج اولیه که به اطلاع داوطلبان می‌رسد، جزئیات نتایج آزمون، همراه با کلید سوالات را با شفافیت کامل در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند گزینه درست را برای هر سوالی بررسی کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن