اجتماعیسلامت و پزشکی

ساماندهی هزینه‌های سلامت با نسخ الکترونیکی

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه هم اکنون 99/4 درصد نسخ در استان ، الکترونیکی نوشته می‌شود گفت: مدیریت و ساماندهی هزینه های سلامت با نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی میسر خواهد شد .

دکتر سعید فرجی در گفت و گو با پایگاهوخبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه از طریق نسخه نویسی الکترونیکی سازمان های بیمه‌گر امکان پرداخت به روزتر مطالبات را خواهند داشت خاطرنشان کرد: بعد از استقرار کامل نسخ الکترونیک شاهد فواید بسیار آن خواهیم بود که فقط یک مورد از این فواید پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است؛ پرونده الکترونیک سلامت از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل ارائه خدمات الکترونیک ، بیمه شده با کمترین هزینه به بالاترین سطح از خدمات سلامت دسترسی خواهد داشت و از دیگر فواید نسخه نویسی الکترونیکی مدیریت و ساماندهی هزینه های سلامت در سطح کشور و کاهش استفاده از کاغذ و مدیریت سبز خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: در همین رابطه آموزشهای لازم به کلیه پزشکان استان به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه گردیده است و هم اکنون 99/4 درصد نسخ در استان ، الکترونیکی نوشته می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه سال ۹۹ پرداخت مطالبات پزشکان منوط بر این بود که صرفا نسخ به صورت الکترونیکی نوشته شود خاطرنشان کرد: این امر باعث شد تا پایان سال 99 تمام مطب‌های پزشکان طرف قرارداد نسخه نویسی الکترونیک انجام دهند و عمده آنها نیز به صورت آنلاین بود.

دکتر فرجی گفت : در حال حاضر با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده هم اکنون در بخش خصوصی 100 درصد و در بخش دولتی دانشگاهی حدود 98 درصد و در مجموع 99/4 درصد نسخ در استان ، الکترونیکی و آنلاین نوشته می‌شود و این درصد روزانه افزایش می یابد. انتظار داریم در مراکز بخش دولتی و دانشگاهی نیز روند کار سرعت یابد تا به صد درصد برسیم.99/4 درصد نسخ در همدان الکترونیکی نوشته می‌شود

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن