اجتماعی

در فرایند تعلیم و تربیت،” معلم” هیچ جایگزینی ندارد

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به وضعیت آموزش در دوران کرونا، گفت: نگاهی که از بیرون به آموزش و پرورش در دوران کرونا وجود داشت این بود که می توان بدون نیاز به معلم و مدرسه و صرفا با استفاده از فناوری های نوین آموزش را ادامه داد، اما در واقع وضعیت نشان داد در فرایند تعلیم و تربیت، معلم هیچ جایگزینی ندارد و تنها کسانی که می توانند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشند، همان معلمان هستند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، محمد رضا بشری ظهر یکشنبه 19 دی ماه در نشست تخصصی مدیران دوره ابتدایی با عنوان کارگاه ” آموزشی اختلالات یادگیری”، به نقش آموزش ابتدایی در آینده دانش آموزان، جامعه و کشور و تفاوت مفاهیم رشد، پیشرفت و توسعه اشاره و اظهارکرد: دبستان در کنار خانواده مهم ترین محل سرمایه گذاری بر روی بعد فرهنگی و رفتاری دانش آموز است.

وی افزود: در همان دوران کودکی است که احترام به قانون و مدارا و توانایی نقد عقلانی و گفت وگوی اخلاقی و عقلانی شکل می گیرد و اینها همان مولفه هایی هستند که موجبات رضایت فرد و جامعه را ایجاد می کنند، بنابراین نقش مدیران و معلمان دوره ابتدایی در انجام دقیق وظایف محوله با اجرای برنامه های راهبردی وزارتی استانی و شهرستانی بسیار حساس است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: والدین نگران دانش آموزان هستند و این نگرانی به جاست، بنابراین باید با برنامه ریزی مناسب فضا را به سمت آرامش سوق دهیم و شرایط را به بهترین شکل مدیریت کرده تا با سرعت بیشتری به سمت آموزش های حضوری حرکت کنیم.

بشری با اشاره به وضعیت آموزش در دوران کرونا، گفت: نگاهی که از بیرون به آموزش و پرورش در دوران کرونا وجود داشت این بود که می توان بدون نیاز به معلم و مدرسه و صرفا با استفاده از فناوری های نوین آموزش را ادامه داد، اما در واقع وضعیت نشان داد در فرایند تعلیم و تربیت، معلم هیچ جایگزینی ندارد و تنها کسانی که می توانند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشند، همان معلمان هستند.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملایر با تشریح برنامه های مختلف آموزش ابتدایی از قبیل برنامه تدبیر، طرح شهاب، آموزش اولیای پایه اول، انسداد مبادی بیسوادی، درس پژوهی و الگوهای تدریس، خواستار همکاری مدیران در اجرای مطلوب برنامه ها شد.

مهدی مهرابی ابراز امیدواری کرد: همکاران تعامل سازنده با تمامی مخاطبین از جمله والدین داشته باشند تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن