اقتصادی

الحاق 680 هکتار زمین به همدان ربطی به کلیت طرح جامع شهری ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان الحاق 680 هکتار زمین به همدان را مربوط به بخشی از طرح جامع شهری دانست.

فرزاد تیموری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه مطالعات الحاق 80 هکتار زمین به استان توسط مشاور در غالب طرح جامع شهری مطرح و اجرا شده است،تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تأمین زمین مناسب، لزوم تسریع تصمیم گیری در رابطه این بخش از طرح جامع شهری مورد بحث قرار گرفت؛ این الحاق تنها بخشی از طرح جامع شهری بوده که مورد تصویب و اجرا قرار گرفته و ربطی به کلیت آن وبه ویژه مسئله الحاق جورقان به همدان ندارد.

وی با اشاره به برگزاری کمیته کارشناسی ویژه برای بررسی نقدها و ایرادات گرفته شده به طرح جامع شهری از 2 روز گذشته با حضور صاحب‌نظران در استانداری، اظهار کرد: زمان دقیقی را برای اعلام نظر نهایی الحاق جورقان و کلیت این طرح نمی‌توان ارائه کرد؛ درحال حاضر تنها اراضی که سند آن‌ها مربوط به اداره کل راه و شهرسازی بوده در بحث الحاق تصویب شده است.

تیموری در رابطه با نقش الحاق 680 هکتار زمین به همدان و اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر بازار مربوطه، عنوان کرد: باتوجه به ساخت انبوده مسکن و تجربه موفق تاثیر ساخت مسکن ملی بر کاهش قیمت بر این بازار برای مدت قابل توجهی در استان، می‌توان امید داشت که ساخت مسکن ملی نیز بتواند با افزایش عرضه و تقاضا در این بازار، نقش مثبتی را بر کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

گفتنی است در روز جاری طی دیدار و رایزنی‌ مسئولان استانی با شورای عالی مسکن و شهرسازی، با الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین به طرح جامع شهری همدان موافقت شد.

شایان ذکر است از سال ۱۳۹۶، تهیه طرح جامع همدان توسط مشاور نقش جهان پارس، و با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی آغار شد و در نهایت ۱۷فروردین‌ماه ۱۴۰۰، در کارگروه امور زیربنایی، طرح جامع به تصویب رسید و فرآیند بررسی طرح نیز جهت تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و همچنان در حال پیگیری است

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن