فرهنگ و هنر

مکتب شهید سلیمانی از بین رفتنی نیست

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ملایر با تشریح شخصیت والای شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، قاسم سلیمانی یک مکتب بود، مکتب را نمی‌ شود کُشت و از بین برد و ” مکتب سلیمانی” از بین رفتنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احسان ترکاشوند سه شنبه 21 دی ماه در نشست بصیرتی که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید کاملی شهرداری ملایر و با حضور کارکنان و پرسنل شهرداری و فرمانده بسیج ادارات شهرستان ملایر برگزار شد، افزود: بعد از رحلت ملکوتی امام خمینی (ره)، شهادت ” حاج قاسم سلیمانی” مصیبت بارترین داغی بود که بر دل های مردم به وجود آمد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه ملی ملایر با اشاره به شخصیت جامع ” شهید قاسم سلیمانی”، اظهارکرد: ایشان در میدان عمل یک عامل کامل، در خانواده یک انسان فرهیخته و در برابر جناح های سیاسی یک فرد فراجناحی بود و برای اعتلا و گسترش اسلام و تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی، شب و روز نمی شناخت و با توجه به این همه فعالیت های عظیم، در تربیت فرزندان خویش هم کوتاهی نکرد.

وی افزود: «فوکویاما » یک اندیشمند غربی است و این سخن را به او نسبت می دهند که شیعه همانند پرنده ای است که دارای دو بال است؛ یک بال، بال سرخ شهادت است که از مکتب کربلا دارد و یک بال، بال سبز انتظار و عدالت خواهی است که ریشه در مهدویت دارد.

ترکاشوند ادامه داد: به اعتقاد این اندیشمند غربی، هر کس این دو بال را داشته باشد می تواند تا اوج آسمان پرواز کند و افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، البته این دو بال یک محافظ دارند و آن ولی فقیه است که اگر بخواهید به این مکتب و مذهب آسیب برسانید باید این محافظ و ولی فقیه را از بین ببرید.

وی تصریح کرد: ” حاج قاسم” با بصیرت نافذ خود به خوبی درک کرده و معتقد بود که به حکومت ولی فقیه باید علاوه بر التزام زبانی، اعتقاد دلی هم داشت، بنابراین ما علاوه بر درج تصاویر حاج قاسم در پروفایل های شخص خود و حمایت از ایشان در فضای مجازی، اندیشه حاج قاسم و سیره عملی و اعتقادی و وصیت نامه و عملکرد حاج قاسم سلیمانی را باید مطالعه کنیم و در زندگی بکار ببندیم و ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

گفتنی است؛ در ادامه مراسم از طرف شهردار ملایر، یک جلد کتاب زندگی نامه خود نوشت شهید قاسم سلیمانی با عنوان ” از چیزی نمی ترسیدم” به هر یک از مدعوین، به منظور شرکت در مسابقه کتابخوانی اهدا و در پایان از طرف معاونت خدمات شهری شهرداری ملایر به پنج نفر از کارکنان برتر این حوزه لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن