اقتصادیسیاسی

توجه به واقعیت‌ها، ویژگی مهم بودجه 1401

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توجه به واقعیت‌ها و وضعیت حقیقی درآمد دولت در سال آینده را از ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه 1401 عنوان کرد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید برایکه موفقیت کامل اقتصادی دولت وابسته به بودجه 1401 نیست، مطرح کرد: علی‌رغم گلایه‌ها و ایرادهای مطرح شده به لایحه بودجه، باید توجه داشت که دولت براساس واقعیت‌های اقتصادی کشور بودجه را تنظیم و به مجلس تقدیم کرده است.

وی بابیان اینکه در این بودجه نمایندگان توجه ویژه‌ای به ارتقاء قدرت خرید مردم داشته‌اند، تصریح کرد: حقیقت امر این است که شرایط اقتصادی و درآمد کشور مطلوب نسیت؛ از این رو سعی می‌شود تا بین درآمد و هزینه‌های مردم تعادل قابل قبولی در سال پیش‌رو برقرار شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت، توجه به قشر محروم جامعه را از نکات قابل توجه بودجه 1401 دولت برشمرد و افزود: میزان افزایش حقوق‌ها کاملا براساس درآمد کلان کشوری صورت گرفته است؛ برخی از افراد به درصدهای ذکر شده در این رابطه ناراضی بوده و نقدهایی داشته اند اما باید توجه داشت که میزان افزایش حقوق کاملا باید بر درآمد سالانه کشوری همخوانی داشته باشد؛ دوری از گزافه گویی و بزرگ نمایی و اجتناب از ناتوانی عمل به شعارها، مهم‌ترین ویژگی بودجه 1401 است، چراکه براساس واقعیت‌ها تدوین و به مجلس تقدیم شده است.

فلاحی با در رابطه با وابستگی بودجه 1401 به صادرات نفت نیز اظهار کرد: اعلام ارقام مربوط به میزان صادرات نفت در این بودجه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است؛ این بدان معنی است که وابستگی کامل بودجه به نفت نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

وی درپایان با بیان اینکه از موافقان لایجه بودجه بوده و علی رغم گلایه‌ها، رای مثبت خود را در این زمینه اعلام کرده است، ادامه داد: باتوجه به نقدهای مربوطه باید توجه داشت که این لایحه در صحن علنی مجلس با 180 رای موافق به تصویب رسیده است؛ امید است براساس لایحه تدوین شده در سال پیش رو شاهد اتفاقات خوشایندی در عرصه اقتصاد و درآمد کشور باشیم.  

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن