فرهنگ و هنر

بسیج رسانه، سازمانی پویا، مطالبه گر و فراجناحی است

مسئول بسیج رسانه ملایر گفت: بسیج رسانه به عنوان سازمانی پویا و مطالبه گر و به عنوان مهم ترین و کارآمدترین مجموعه در حوزه رسانه های کشور توانسته در تمامی عرصه ها نقش‌آفرینی کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، شهرام ذبیحی ظهر چهارشنبه ۲۲ دی ماه در دیدار اعضای کانون بسیج رسانه ملایر با امام جمعه شهرستان، افزود: این سازمان همزمان با عملیات کربلای ۵ و با یاد و خاطره شهید جاویدالاثر “غلامرضا رهبر” تشکیل شد و امروز فعالین این حوزه آثار ماندگار و برکات فراوانی از خود به جای گذاشته اند و امید و آفرینی، هم افزایی، عملکرد فراجناحی و فراحزبی از ویژگی‌های سازمان بسیج رسانه کشور است.

وی به عملکرد کانون بسیج رسانه ملایر طی یک سال گذشته اشاره و اظهارکرد: از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ اقدامات گوناگونی در حوزه کانون بسیج رسانه ملایر رقم خورد که از آن جمله می توان به ایجاد یک گروه جهادی به همت اعضا و برگزاری چند اردوی جهادی اشاره کرد.

ذبیحی به برگزاری مراسم فرهنگی و ورزشی در مناسبت‌های مختلف، اعطای وام اشتغالزایی به چهار نفر اعضا، برگزاری جلسات بصیرتی، برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی و خبرنگاری در دو مرحله، تشکیل هیات اندیشه ورزان، تشکیل شورای قشر، تقدیر از مدافعان سلامت و ایجاد یک مرکز نیکوکاری اشاره کرد.

مسئول کانون بسیج رسانه ملایر افزود: در بحث مبارزه با کرونا با همکاری خبرنگاران چندین مرحله توزیع ماسک رایگان در مناطق حاشیه شهر داشتیم همچنین یک غرفه به منظور عرضه مستقیم ماسک ارزان قیمت در مرکز شهر برپا کردیم.

بسیج رسانه مین های خبری دشمنان را خنثی کند

امام جمعه ملایر نیز با استناد به سخنان مقام معظم رهبری بر اهمیت مقوله ” جهاد تبیین” تاکید کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های مهم حوزه رسانه خنثی کردن توطئه‌های رسانه‌ای و خنثی سازی مین های خبری دشمنان است، بنابراین خبرنگاران باید تلاش کنند که همیشه اخبار امیدآفرین را در جامعه منتشر کرده و هرگز آب به آسیاب دشمن نریزند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری با تاکید بر اینکه خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه باید دارای سواد رسانه ای و تقوای رسانه ای باشند و جامعه را با سواد رسانه‌ای آشنا کنند، افزود: دشمنان از بی‌سوادی رسانه‌های سوء استفاده کرده و اخبار بدون پایه و اساس را در جامعه منتشر می کنند.

وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری، کاری دقیق، مهم، حساس، پیچیده، تأثیرگذار، تخصصی، جریان‌ساز و ارزشمند است، افزود: امروز رسانه ها به عنوان رکن اساسی جامعه و یک نیاز ضروری به شمار می روند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امروز جوامع بدون حضور رسانه‌ها و خبرنگاران نمی توانند زندگی کنند، با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار کرد: “خبر”، یک نوع یادآوری است و یادآوری باید برای جامعه مفید باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن