اجتماعیفرهنگ و هنر

ملایر صاحب باغ موزه دفاع مقدس می شود

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر از آغاز عملیاتی باغ موزه دفاع مقدس ملایر در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حسین فارسی سه‌شنبه ۲۸ دی ماه، در جلسه هماهنگی عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس ملایر که با حضور شهردار ملایر، عضو شورای اسلامی شهر، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس ملایر مصداق بارز حرکت در مسیر راه روشن شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۱۱۰۰ شهید والامقام این شهرستان است.

وی با اشاره به تلاش‌های ماندگار صورت گرفته در این مسیر و همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا به ویژه یادواره شهدای ۱۱۰۰ شهید شهرستان با حضور سردار سلیمانی، یادواره شهدای خلبان، نصب ماکت هواپیما و المان ۹ شهید خلبان را از جمله اقدامات ماندگار در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

این مقام مسئول خواستار آغاز عملیاتی باغ موزه دفاع مقدس همزمان با ایام مبارک دهه فجر شد و اجرای باغ موزه دفاع مقدس در کنار مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌ورد را ظرفیتی مستعد و اثرگذار برای معرفی هر چه بیشتر ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و آرمان‌ها و اهداف شهدا دانست.

فارسی افزود: با توجه به ضرورت اجرای این طرح، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس در کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱ و بودجه در اختیار نهادهای مرتبط در نظر گرفته شود.

سرپرست فرمانداری ملایر تاکید کرد: طراحی مناسب برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس انجام شود و محوطه‌سازی، فضای سبز و سایر فضاهای داخلی و بیرونی باید با فضای باغ موزه همخوانی لازم داشته باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن